Televízia Empatia mala falošného dvojníka. Nepodpísaný autor komunikujúci prostredníctvom voľnej e-mailovej služby sa mal neoprávnene vydávať za zástupcu projektu a svojimi odpoveďami uviesť redakciu Mediálne.sk do omylu. Tvrdí to konateľ a generálny riaditeľ chystanej stanice Patrik Bokroš.
Keďže žiadosť o opravu pôvodnej správy poslal do Mediálne.sk taktiež z verejnej e-mailovej služby, redakcia trvala na poskytnutí relevantného dôkazu totožnosti. Ten Bokroš počas dohodnutého osobného stretnutia doložil originálom pridelenej vysielacej licencie či dokonca občianskym preukazom.
Opravená verzia správy zaslaná Bokrošom sa pritom do veľkej miery zhoduje s pôvodne uverejneným textom. Nad informovanosťou údajného falošného predstaviteľa televízie vyjadril počudovanie a naznačil, že tuší, kto by ním mohol byť. Konkrétne meno povedať nechcel.
Šéf projektu upresnil, že cieľovou skupinou novej televízie majú byť diváci všetkých vekových kategórii a oboch pohlaví, nie diváci vo veku od 12 do 34 rokov a prevažne muži. Ambíciou televízie je už v prvom roku vysielania dosiahnuť trhový podiel 5 percent, pričom sledovanosť si plánuje nechať merať ihneď po štarte. Napriek odvážnemu cieľu si je Bokroš podľa vlastných slov vedomý, že nemôže od začiatku konkurovať Markíze či Joj.
Nepravdivá mala byť aj informácia o plánovanom šírení signálu prostredníctvom satelitu Thor 6. V skutočnosti má byť Empatia voľne dostupná na družici Astra 23,5° a teda aj zákazníkom platforiem Skylink a CS Link. Podľa Bokroša vedenie televízia rokuje aj so spoločnosťami Satro, T-Com (Magio) či Orange Slovensko (FiberTV).
Empatia bude vysielať nepretržite, hlavný vysielací čas si stanovila od 15:00 do polnoci. "Konkrétna programová ponuka bude verejnosti predstavená na tlačovej konferencii, ktorá sa pripravuje na druhú polovicu októbra," hovorí Bokroš.
Televízia už medzičasom posunula svoj štart z 1. októbra na 11. november, skúšobné vysielanie zložené najmä z promoslučiek by však malo byť dostupné už od pôvodne ohlasovaného októbra.
Názov Empatia Bokroš zdôvodniť nevedel, vraj mu to "len tak napadlo". Skúpy na slovo bol aj pri otázkach o finančnom pozadí projektu či o nákupoch akvizičných programov. Zdôrazňoval, že v pláne je vyšší objem pôvodnej tvorby. Napriek tomu, že televízia sa nezúčastnila žiadnych veľtrhov a v brandži je neznámym pojmom, hovorí aj o vysielaní seriálov, filmov či dokumentov.
Neznáme je aj technické a personálne zázemie Empatie, vysielať by podľa jej šéfa mala z Nitry. Oficiálne sa zatiaľ prezentuje iba provizórnym webom, na ktorom prebieha SMS súťaž o vecné ceny. Podmienkou je odoslanie kľúčového slova "empatia" na zverejnené telefónne číslo, pričom cena spätnej SMS je pre podobné súťaže neštandardne vysokých 2,39 eura. Odovzdávanie 10 notebookov, 10 LCD televízorov a 3 automobilov má Empatia odvysielať "za účasti notára" v priamom prenose v nedeľu 19. decembra 2010. Kompletná verzia internetovej stránky má byť spustená v polovici septembra.
Televíziu bude prevádzkovať spoločnosť Empat z Vrábeľ. Rada pre vysielanie a retransmisiu jej udelila licenciu na zasadnutí z 22. júna 2010. Za firmou Empat so základným imaním 7-tisíc eur stojí podnikateľ Patrik Bokroš z obce Malé Chyndice. Do obchodného registra bola zapísaná iba 14. mája 2010. Bokroš je aktívny aj v stavebnej firme PaBonTech. Tá bola spoločne s jej konateľom medializovaná v súvislosti s údajnými podvodmi na klientoch.
Kompletné znenie "žiadosti o opravu" od TV Empatia:
TV Empatia odštartuje 11. novembra 2010
Vysielať chce pre všetky vekové kategórie.
Vo štvrtok 11. novembra 2010 odštartuje svoje vysielanie nová slovenská televízia s názvom TV Empatia. Jej skúšobné vysielanie však diváci zachytia už od 1. októbra a to najmä vo forme promo slučiek. O štarte informuje aj zatiaľ provizórna webová stránka www.tvempatia.sk, na ktorom už teraz prebieha súťaž o atraktívne vecné ceny, ktoré budú víťazom slávnostne odovzdané v priamom prenose televízie Empatia za účasti notára 19. decembra 2010. Kompletná verzia internetovej stránky bude divákom k dizpozícii v polovičke septembra.
Cieľovou skupinou novej televízie budú diváci všetkých vekových kategórii a oboch pohlaví.
TV Empatia plánuje vysielať 24 hodín denne, pričom hlavný vysielací čas bude od 15:00 do polnoci. Konkrétna programová ponuka bude verejnosti predstavená na tlačovej konferencii, ktorá sa pripravuje na druhú polovicu októbra. Podľa udelenej licencie majú vysielanie tvoriť z 80% programy a z 20% doplnkové vysielanie. Ponúkať by mala aj detské či hudobné relácie a spravodajstvo.
Ambíciou televízie je v prvom roku vysielania dosiahnuť trhový podiel 5 percent. Sledovanosť plánuje televízia merať ihneď po štarte.
Signál Empatie bude na začiatok dostupný prostredníctvom satelitu ASTRA SES 23,5°, prijímať ho tak budú môcť zákazníci služby Skylink. Vedenie televízie ďalej rokuje so spoločnosťou SATRO, MAGIO či FIBER TV. „Chceli by sme sa dostať do čo najviac slovenských domácností, ale bude záležať aj na divákoch, ako budú „tlačiť“ na svojho operátora, aby TV Empatiu zaradil do svojej ponuky,“ uviedol zástupca stanice.
Televízia bude vysielať v obrazovom formáte 16:9 všetok obsah, pri ktorom to bude možné. Spomína filmy, dokumenty či vlastnú tvorbu. Starší obsah bude stanica ponúkať vo formáte 4:3. Uvažuje sa tiež o HD verzii kanálu. „Bude záležať len od dopytu, podľa ktorého sa rozhodneme, či ponúkneme aj verziu vo vysokom rozlíšení, ktorá by bola totožná s SD verziou.“
Okrem už spomínanej SMS súťaže chystá Empatia v rámci marketingových aktivít pred svojím štartom aj celoslovenskú bilboardovú kampaň, bannery na internetových stránkach, inzerciu v denníkoch a časopisoch či spoty v rádiách.