Je starý, škaredý a jeho grafické a interaktívne možnosti sú viac než obmedzené. Diváci si však stále od neho nevedia odvyknúť – teletext. Podľa reprezentatívneho prieskumu Intomart GfK v 17-miliónovom Holandsku pravidelne využíva teletext 12 miliónov divákov starších ako trinásť rokov.
Ako uvádza BroadbandTVNews, najaktívnejšími používateľmi sú ľudia medzi 13 až 19 rokmi. Z najviac využívaných služieb dominuje spravodajstvo vrátane bulváru a TV program – napriek tomu, že pri digitálnej televízii je k dispozícii aj modernejšia programová služba EPG.
Ľudia najčastejšie zapínajú teletext večer medzi 18. a 24. hodinou. Za jeho hlavnú výhodu respondenti označujú aktuálnosť a ľahkú prístupnosť. Na desaťbodovej škále mu opýtaní v prieskume dali v priemere známku 7,1.
Prieskum bol uskutočnený na vzorke 1 500 respondentov pre televízne spoločnosti RTL Nederland a SBS Broadcasting.
Teletext môže udržiavať pri živote fakt, že väčšina digitálnych TV služieb neposkytla skutočnú alternatívu k tomuto médiu. EPG prináša iba rozpis programu s anotáciami.
Televízna brandža istý čas verila, že sa udomácni multimediálny štandard MHP (Multimedia Home Platform), ktorý mal priniesť služby ako plne grafický teletext. Pre vysoké náklady a nezáujem divákov sa však táto služba vo väčšine krajín nikdy nerozbehla alebo prepadla a televízie výrobu MHP obsahu zastavili.
Keď slovenský operátor Towercom vyhral tender pre prevádzkovanie digitálnej anténovej televízie, uviedol, že DVB-T prinesie divákom aj služby MHP, čo však zatiaľ nie je v dohľadne.
Alternatívou k nim a k tradičnému teletextu je napríklad Magio Portál digitálnej televízie od T-Comu, ktorý obsahuje informácie o počastí alebo programe kín a divadiel. Orange pri službe FiberTV zas ponúka prístup cez TV obrazovku k portálu Orange World, ktorý obsahuje aj agentúrne spravodajstvo.