Televízia skrátila správy pre nevoľnosť moderátorky
Švajčiarska verejnoprávna televízia SRF v nedeľu neodvysielala spravodajský súhrn Tagesschau v plnej dĺžke a reláciu ukončila predčasne. Stať sa tak malo zrejme prvý raz v histórie, uvádza na webe Der Standard. Moderátorka Cornelia Boesch reláciu síce začala, no nedokončila – počas telemostu s korešpondentom v Grécku sa odmlčala. Neskôr na Twitteri uviedla, že „videla čierne pred očami“. V uvádzaní relácie pokračoval športový moderátor Sascha Rufer, ktorý v závere divákom dovysvetlil, že moderátorke prišlo nevoľno. Po predčasnom ukončení relácie museli na pár minút vyplniť vysielanie SRF ilustračné obrázky prírody.
Prelomové SAG Awards
V nedeľu sa v rámci takzvanej Award Season udelili aj ceny Screen Actors Guild Awards. Prelomové boli hneď z dvoch dôvodov. V seriálových kategóriách bodoval Netflix hneď v troch kategóriách. Cenu za výnimočnú komediálnu herečku vyhrala Uzo Aduba z Orange is the new black. Tento seriál vyhral aj za najlepší komediálny ensemble. Kevin Spacey po úspechu na tohtoročných Golden Globes získal aj na SAG Awards cenu za hlavnú úlohu v seriáli Netflixu House of Cards. Ako píše Variety, ocenenia hereckej komunity boli tento rok výnimočné aj tým, že okrem U. Aduba vyhrala aj v kategórii dramatických seriálov herečka tmavej pleti - cenu získala Viola Davis za seriál How to get away with murder. Výsledky si pozrite napríklad na Wikipedii.
Turci úradovali na Facebooku
Facebook v pondelok vo svojej sieti zablokoval viaceré stránky, ktoré údajne urážali Mohameda. Nariadil mu to lokálny súd v tureckej Ankare. Ak by tak Facebook nespravil, v krajine by bol vraj zablokovaný úplne, píše Mashable. Blokovanie stránok sa týka iba používateľov v Turecku. Ako prípomína Mashable, v krajine sa množia štátne útoky blokujúce voľné šírenie informácií v krajine. Len tento mesiac musel Twitter zablokovať niektoré príspevky, ktoré komentovali útok na konvoj tureckej tajnej služby. Telekomunikačný úrad zas musel zablokovať prístup na stránky, ktoré ukazovali titulnú stranu satirického týždenníka Charlie Hebdo.
Clickbaity bez odmeny
Stratégia stránok ako BuzzFeed je jasná: kliky, kliky, kliky. V niektorých amerických médiách sa však mení trend odmeňovania autorov. Kým v minulosti boli, najmä externisti, platení podľa počtu zobrazení stránok, táto politika má aj odvrátenú stránku v podobe nižšej kvality obsahu, keďže autori sa môžu snažiť podliezať vkusu publika. Jedným z médií je napríklad web Gawker, ktorý tento mesiac od tohto modelu honorovania upustil, píše Digiday. Server pripomína, že ani BuzzFeed, od ktorého sa Gawker týmto krokom chcel dištancovať, neplatí svojich redaktorov podľa výkonu článkov. Na rozdiel napríklad od Forbesu, ktorý externistov odmeňuje aj podľa počtu vracajúcich sa návštevníkov.
Axel Springer printu verí
Nemecké vydavateľstvo Axel Springer sa chystá uviesť na trh nový časopis, pri ktorom chce využiť značku svojho etablovaného denníka Bild. Zameria sa pri tom prevažne na cieľovku, ktorá je tlačeným periodikám v digitálnej dobe zrejme najvernejšia – ženy po tridsiatke. Tematický časopis Besser leben sa bude orientovať na zdravý životný štýl, vychádzať má od marca v polmiliónovom náklade, píše Horizont.net. Zatiaľ je však plánované len prvé testovacie vydanie. Typické logo denníka Bild je viditeľné priamo na obálke periodika, ktoré sa bude predávať za 2,90 eura. Celostranový inzerát v Besser leben stojí 30-tisíc eur.
Snapchat ponúkne pôvodný obsah médií
Foto-messengerová aplikácia Snapchat, ktorej popularita rastie najmä u mladých, chystá podľa informácií New York Times spoluprácu s viacerými vydavateľstvami. Tie by mali prostredníctvom svojej mediálnej produkcie dodávať content pre pripravovanú novú súčasť Snapchat. Sekcia s názvom Discover by mala byť samostatným priestorom v rámci aplikácie, kde svoj obsah,exkluzívne produkovaný pre Snapchat, budú publikovať ESPN, CNN, National Geographic, ale aj Vice či Yahoo. Používatelia by tak na jednom miesto mali získať mediálny obsah pozostávajúci z článkov, fotografií a videí. Discover má zahrnúť aj priestor pre inzerentov, ktorý vlastný obsah budú môcť pridať medzi mediálny content.
BBC spustila aplikáciu Taster
Britská verejnoprávna BBC má od pondelka v prevádzke web BBC Taster, v ktorom chce širšiemu publiku prezentovať svoje novinky v oblasti digitálneho obsahu vznikajúce v súčinnosti s televíznou, rozhlasovou aj online sekciou. Vývojári BBC tak používateľom na webe ukážu aj niektoré chystané projekty, ku ktorým by radi dostali spätnú väzbu a čo najskôr sa tak dopracovali k finálnemu variantu. BBC na novej platforme môže vytiahnuť viacero nástrojov, ktoré dosial testovala skôr za zavretými dverami, pričom používatelia ich môžu priamo hodnotiť, píše The Hollywood Reporter. Medzi uvedenými projektmi majú dominovať najmä novinky zamerané na sociálne médiá či interaktívne služby. Aktuálne je na stránke napríklad sekcia Your Story, ktorá používateľovi dovoľuje vytvoriť si časovú os s významnými udalosťami od narodenia po súčasnosť. Zastúpená je aj časť Who´s in Today, kde chce BBC zverejňovať zábery z návštev významných osobností, či interaktívna videosekcia Run the Jewels, kde používateľov vťahuje do deja americké hip-hopové duo.