K celkovému zlepšeniu hospodárenia pomohli úsporné opatrenia a tiež rast trhu s televíznou reklamou, výsledok ale aj tak zaostal za odhadmi analytikov.

Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) sa takmer strojnásobil na 8,4 milióna dolárov. Zaostal však za očakávaniami analytikov, ktorí ho v ankete agentúry Reuters odhadovali na 10,3 milióna dolárov.

Celkové tržby spoločnosti klesli medziročne o viac ako desatinu na 117,3 milióna dolárov, bez zahrnutia zmien devízových kurzov sa ale o päť percent zvýšili.

Firma upozornila, že sa jej podarilo zlepšiť alebo udržať sledovanosť v hlavnom vysielacom čase v piatich zo šiestich krajín, v ktorých pôsobí. Trhom, kde naopak CME v prime-time kleslo, bolo Slovensko - Markíza ako skupina od začiatku roka eviduje v hlavnom vysielacom čase priemerný share 33,1 percenta, vlani bol na úrovni 34,9 percenta.  

Na Slovensku dosiahlo CME v ostatnom štvrťroku čisté výnosy 17,2 milióna dolárov, medziročne menej o 2,6 percenta. Pri zohľadnení konštantných kurzov však Markíza medziročne rástla o takmer 15 percent, čo je najlepší výsledok spomedzi všetkých trhov CME. 

V treťom kvartáli bola slovenská skupina v mierne plusových číslach, keď OIBDA dosiahla 358-tisíc dolárov. Vlani v rovnakom období to bolo mínus 2,1 milióna.

Hospodárske výsledky Markíza - Slovakia (tis. USD)
Q4/2014 Q1/2015 Q2/2015 Q3/2015
čisté výnosy 30 520 17 538 20 236 17 223
prevádzkový výsledok OIBDA 6 762 -145 3 627 358
Zdroj: CME

Plusovú bilanciu dosiahlo CME okrem Slovenska v treťom kvartáli aj v Česku, Rumunsku a Bulharsku, negatívny výsledok evidovalo v Slovinsku a Chorvátsku. 

Za prvých deväť mesiacov roka si pripísala mediálna spoločnosť na Slovensku tržby bezmála 55 miliónov dolárov, vlani to za trištvrte rok bolo viac ako 60 miliónov. Porovnávanie aj v tomto prípade ovplyvňuje silný kurz dolára, pri konštantných cenách je rast Markízy na úrovni 11,3 percenta. 

Na rozdiel od roku 2014 Markíza momentálne vykazuje zisk, ktorý v tomto roku predstavuje 3,8 milióna dolárov. Vlani bola po deviatich mesiacoch v strate 2,1 milióna.

Čisté výnosy na jednotlivých trhoch CME (tis. USD)
Tretí kvartál 2015 Medziročná zmena (%) Reálna zmena pri stálom kurze (%) Prevádzkový výsledok OIBDA
Bulharsko 14 673 -17,2 -1,9 2 223
Chorvátsko 9 949 -8,9 7,2 -909
Česko 35 575 -6,6 7,9 9 483
Rumunsko 32 005 -13,9 2,3 6 953
Slovensko 17 223 -2,6 14,7 358
Slovinsko 8 606 -10,3 5,8 -1 556
Zdroj: CME

Hlavným akcionárom CME je americká mediálna skupina Time Warner. Spoločnosť Markíza – Slovakia v súčasnosti vlastní štyri licencie na televízne vysielanie – na kanály Markíza, Doma, Dajto a zatiaľ nespustený Markíza Passion.

V článku sme upravili pôvodný nadpis. Upravili sme a doplnili údaje s ohľadom na vývoj kurzov mien.