Tretí kvartál bol pre káblového operátora UPC Broadband Slovakia z pohľadu vývoja počtu zákazníkov stabilný. Podľa aktuálnych zverejnených výsledkov materského koncernu Liberty Global naďalej pokračovala migrácia z analógovej káblovky na digitálnu – ku koncu septembra ubudlo oproti 30. júnu 5 400 analógových klientov, zároveň pribudlo 5 200 digitálnych abonentov. Ich počet je už takmer vyrovnaný 111 300, respektíve 102 500.
Nedávno rebrandovaná satelitná platforma FreeSat (predtým UPC Direct), prevádzkovaná odlišnou spoločnosťou UPC DTH S.à.r.l., získala v treťom štvrťroku medzikvartálne 1 600 klientov a dostala sa na 43 900 klientov. Operátor je na slovenskom trhu pravdepodobne na chvoste spomedzi všetkých satelitných platforiem. Podľa posledných dostupných údajov Skylink mal 565-tisíc aktívnych kariet, nasledujú platformy Digi TV (240-tisíc), CS Link (98-tisíc) a Magio Sat (45-tisíc). Porovnanie skresľuje, že pri Skylinku a CS Linki si väčšina zákazníkov zaplatila iba za základný balík bez ďalších poplatkov.
Okrajovým biznisom sa pre UPC stáva prevádzkovanie TV služieb prostredníctvom MMDS. Za tretí kvartál si túto službu odhlásilo 1 600 klientov, počet ku koncu septembra bol už iba 900. UPC prevádzkuje MMDS spomedzi svojich trhov už iba v Írsku.
Celkový počet videozákazníkov zostal takmer rovnaký – medzikvartálne narástol o stovku na 258 600, vlani bol vyšší o 2 500 abonentov.
Rýchlejšie sa vyvíjal internetový biznis – produkt FiberPower si predplatilo 4 400 nových klientov, ich celkový počet bol ku koncu septembra 82 100.
Celkový počet zákazníkov všetkých služieb bol ku koncu deviateho mesiaca 274 300, čo bolo o dve tisícky viac ako tri mesiace predtým. Pred rokom bol počet o 2 600 zákazníkov vyšší.
Počet zákazníkov Liberty Global na Slovensku k 30. septembru 2011
Služba | Počet predplatiteľov |
---|---|
Analógová káblovka | 111 300 |
Digitálna káblovka | 102 500 |
Satelit | 43 900 |
MMDS | 900 |
Internet | 82 100 |
Celkový počet zákazníkov | 274 300 |