Televízia Markíza odhalila, prečo tretia séria reality šou Farma nemá byť už len "drsná", ale rovno "divočina".
Mediálne.sk poskytla prvé fotografie z priestorov, do ktorých nasťahovala novú várku súťažiacich usilujúcich sa o hlavnú výhru 50-tisíc eur.
Treťou farmou je roky opustená, zanedbaná chatrč so spustnutým okolím. Jedenásti súťažiaci z nej budú musieť urobiť obývateľné miesto a vyrovnať sa pri tom s ťažkými životnými podmienkami. Usadlosť sa rovnako ako v prípade predchádzajúcich dvoch sérií Farmy nachádza v lokalite myjavských kopaníc.
Zmena nastala aj na čele výrobného štábu, kreatívnym producentom už nie je Peter Núñez, ktorý aktuálne vyrába projekt Recept na bohatstvo pre konkurenčnú televíziu Joj. K Vladimírovi Valkovi pribudla Jana Rezková ml., na poste moderátorky ostáva Kveta Horváthová, hospodára opäť stvárni Martin Bagár.
Markíza spustila on-air kampaň k tretej Farme v polovici augusta. Pilotný diel s prívlastkom "Začíname" naplánovala na nedeľu 9. septembra 2012 so začiatkom o 22:30 po filme 96 hodín.
Zdroj: TV Markíza
Podľa oficiálnych programových plánov bude Markíza šou následne vysielať v tradičnom dennom nasadení o 20:20 s výnimkou stredy a nedele. Na Joj jej bude v pracovné dni konkurovať denný seriál Panelák a sobotnému vyraďovaciemu duelu reality zoznamka Farmár hľadá ženu.
Popri základnej línii známej z predchádzajúcich dvoch sérii Farmy majú súťažiacim pribudnúť ďalšie aktivity súvisiace s jeseňou, keďže výroba bude prebiehať od augusta do novembra. Súčasťou šou budú jesenné a zimné práce, zber a spracovanie úrody.
Do tretej Farmy sa podľa informácií z Markízy prihlásilo viac než 3-tisíc ľudí. Markíza ich začala zháňať koncom júna 2012 v náborovej kampani. Reality šou bude tradične vyrábať jej dvorná produkčná spoločnosť MediaPro Entertainment Slovakia.
Markíza má za sebou dve úspešné série Farmy. V jarnej časti sezóny patrila k jej najúspešnejším programom, po celý čas dosahovala nadpriemerné výsledky sledovanosti. Finálový priamy prenos zaznamenal v sobotu 16. júna 2012 rating 13,4 % a trhový podiel 44,3 % v strategickej cieľovej skupine 12-54. Sezónny priemer stanice bol v tom čase približne 27,7 %. Formát sledovalo v priemere okolo 700-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Prvá séria Farmy sa stala vlani na Markíze diváckym hitom v letnom medzisezónnom období. Priemerne ju sledovalo 42,1 % divákov z cieľovej skupiny 12-54, pričom Markíza mala v tom období priemernú výkonnosť 30,7 %. Šou vyvrcholila 11. septembra 2011 veľkým finálovým priamym prenosom, ktorý s podielom 42,5 % porazil druhý castingový diel ťažiskového projektu TV Joj Česko Slovensko má talent (32,6 %).
Farma je licencovaný formát švédskej produkčnej spoločnosti Strix Television AB s pôvodným názvom The Farm. Má už za sebou niekoľkoročnú históriu, predaný bol do takmer 50 krajín vrátane Veľkej Británie, Nemecka, Talianska, Španielska, Švédska, Kolumbie či Slovinska. Patrí k najúspešnejším formátom firmy.
Vlastnú verziu Farmy s moderátorkou Terezou Pergnerovou spustila toto leto aj česká sestra Markízy zo skupiny CME - televízia Nova, slovenský úspech však nezopakovala.