Markíza ihneď po opustení DVB-T prišla o pozíciu lídra televízneho trhu, v celodennom meradle sa síce do vedúcej pozície dokázala vo viacerých prípadoch vrátiť, v prime-time má ale väčšinou navrch Joj.

Markíza klientov informovala o aktuálnej situácii na trhu listom generálneho riaditeľa a v minulom týždni rozposlala ďalší newsletter. Televízia v ňom opätovne ubezpečuje, že sa vráti do pozície stabilného lídra, a to najneskôr po úplnom implementovaní zmien príjmu signálu do peoplemetrového panelu, s čím počíta začiatkom mája. Lídrom v prime-time chce byť väčšinu dní už v marci.

„Zmena, ktorá nastala v príjme signálu v domácnostiach na Slovensku, doposiaľ nie je zakomponovaná do panelu TNS. Spôsob, akým by sa to malo udiať, ešte musí odsúhlasiť PMT. Znamená to, že tento posun sa v rámci panelu prejaví až s oneskorením,“ píše televízia v newsletteri.

Markíza tiež tvrdí, že už v súčasnosti je lídrom v domácnostiach s káblovým a satelitným príjmom. Znova sa vyjadruje aj k odchodu divákov z DVB-T. „Na základe informácií od operátorov a monitoringu TNS panelu už viac ako 50-tisíc domácností zmenilo spôsob prijímania signálu a presunulo sa z terestriálnej distribúcie,“ napísala televízia zadávateľom.

Podľa Markízy 24,3% spomedzi domácností tvoriacich panel a ktoré „prijímajú signál výlučne prostredníctvom DVB-T“ zmenilo k 23. januáru spôsob príjmu signálu. „Vzhľadom na krátkosť času to prekonalo naše očakávania,“ píše televízia.

Operátor terestriálneho vysielania Towercom s číslami nesúhlasí. „Podľa doterajších reakcií našich predajcov sú publikované údaje o odlive DVB-T zákazníkov nepresné a odmietane ich,“ uviedol marketingový manažér Towercomu Michal Šuran.

Towercom však vlastný údaj o počte domácností, ktoré zmenili anténu za alternatívny spôsob príjmu, nemá. „Nakoľko je DVB-T príjem možný aj bez zmlúv a viazanosti, nemáme k dispozícii aktuálne údaje o penetrácii DVB-T príjmu,“ načrtol M. Šuran. „Plánujeme realizovať omnibusový prieskum na túto tému až s odstupom času - niekoľkých mesiacov,“ dodal.

Markíza očakáva, že v konečnom dôsledku viac ako 50 percent jej niekdajších DVB-T divákov budú môcť sledovať televíziu aj inak ako prostredníctvom antény, buď ako jediný spôsob prijímania signálu, alebo ako doplnkový.

„Znamená to, že z dlhodobého hľadiska neprekročí množstvo domácností orientovaných výlučne na DVB-T úroveň približne 5-6 percent. Vyvstáva tak aj otázka, či tieto domácnosti budú pre zadávateľov reklamy rovnako dôležité,“ pripomenula televízia klientom fakt, že výhradne pri anténe by mala zostať malá skupina divákov a nepriamo tiež, že bezplatný príjem si zvolia pravdepodobne najmä nízkopríjmové domácnosti s najnižšou kúpyschopnosťou, ktoré sú pre zadávateľom reklamy najmenej zaujímavé.

Televízia napokon klientom dupľuje, že napriek nižším ratingom „dodá všetky plánované kampane v plnom rozsahu“.

Podľa viacerých oslovených mediálnych agentúr je možné, že sa to televízii podarí aj v mesiacoch január – február. Agentúry však zároveň upozorňujú na celkový nižší počet disponibilných ratingov, čo televízny trh poznačuje.