YouTube spustí platenú službu už o pár mesiacov
Ostrý štart platenej ponuky videoservera YouTube sa blíži, zrealizovať by sa mal v horizonte niekoľkých mesiacov, povedal podľa agentúry Reuters šéf obsahu a biznis operácií Robert Kyncl. Služba Music Key prinesie na YouTube za mesačný poplatok možnosť konzumovať obsah celej „videotéky“ v offline režime, bez reklám a s možnosťou prezerať videá súčasne aj pri iných spustených aplikáciách. Mesačný paušál sa bude začína na 7,99 dolára, informovala spoločnosť Google, ktorej YouTube patrí, už dávnejšie. YouTube mesačne navštívi viac ako miliarda používateľov, tí pred väčšinou videí musia pretrpieť reklamu, ktorá sa dá preskočiť až po piatich sekundách.
Nový Game of Thrones najprv v Európe
Fanúšikovia seriálu Game of Thrones netrpezlivo odrátavajú dni do začiatku piatej série, ktorú prinesie aj viacero európskych televízií. A jedna z nich dokonca v absolútnej svetovej premiére, teda skôr ako domovská stanica HBO. Televízia Sky Atlantic predstaví pokračovanie seriálu počas eventu v londýnskom Toweri. Naplánovaný je na 18. marca, píše The Hollywood Reporter. Skupina Sky je partnerskou televíziou HBO, jej produkciu šíri okrem Veľkej Británie aj v Írsku, Nemecku, Rakúsku a Taliansku. Američania si na premiéru Game of Thrones počkajú do 12. apríla.
Zdroj: SITA/AP
Hodnota Snapchatu a Pinterestu rastie
Cena mladších sociálnych aplikácií ako Snapchat či Pinterest podľa Wall Street Journal rýchlo rastie. Snapchat, určenie na vymieňanie efemérnych správ, má napríklad aktuálne odhadovanú hodnotu na úrovni 19 miliárd dolárov. Toľko zaplatil Facebook, keď kupoval WhatsApp. Ak by ste mali záujem o sociálnu fotosieť Pinterest, pripraviť by ste si mali 11 miliárd dolárov. V jej prípade ide o výrazný nárast hodnoty, vlani v máji ešte bola na 5 miliardách, uvádza Meedia.de. Pinterest funguje od roku 2010, aktuálne má okolo 70 miliónov používateľov, z ktorých štyri pätiny predstavujú ženy.
Finále Dva a pol chlapa zrejme bez Charlieho
So Sheenom alebo bez? pýtali sme sa aj na Mediálne.sk pred štvrtkovým finále kultového sitcomu Dva a pol chlapa, ktoré odvysiela v hodinovom špeciáli stanica CBS. Zdá sa, že bez. Odpoveď na otázku ešte pred televíznym vysielaním záverečnej časti sa pokúša dať bulvárny web Radaronline.com, podľa ktorého budú diváci na postavu Charlieho vo finále seriálu čakať zbytočne. Portálu informáciu potvrdil anonymný zdroj, podľa ktorého neviedol rozhovor medzi hercom a producentom Chuckom Lorrem k ničomu, hoci rokovania prebehli a obe strany viac-menej zabudli na spory z minulosti, po ktorých Ch. Sheen v seriáli po ôsmej sérii skončil. Finále Dva a pol chlapa, ktorý sa vysiela 12 rokov, napriek tomu sľubuje zaujímavý záver s množstvom hosťujúcich postáv.
Toto sú joby budúcnosti v médiách (nie, novinári to nie sú)
Mnohé médiá škrtajú pozície v redakciách, no vznikajú u nich zároveň nové príležitosti, súvisiace s digitálnymi technológiami. Dopyt je po IT špecialistoch, ktorí sú experti na programovací jazyk Java, vyznajú sa v mobilných technológiách alebo SEO. Server Meedia.de zhrnul zopár pozícií, ktoré majú v mediálnom biznise budúcnosť: Big Data Scientist (analyzuje dáta), Chief Digital Officer (určuje digitálnu stratégiu firmy v oblasti obchodu aj technologického rozvoja), Content Marketing Manager (zodpovedá za komerčný obsah), Mobile Developer (vyvíja aplikácie), Social Media Manager (zodpovedá za komunikáciu na sociálnych sieťach), Security Manager (zodpovedá za bezpečnosť IT), SEM/SEO/SEA Manager (zodpovedá za optimalizáciu obsahu a reklamy pre vyhľadávače).
Huffington Post bude mať vlastnú comedy šou
Internetový denník The Huffington Post bude mať vlastnú satirickú šou, nazvanú kreatívne The HuffPost Show. V týždennom formáte budú udalosti týždňa glosovať panelisti, súčasťou budú rozhovory so známymi ľuďmi. Ako píše Poynter.org, program bude tvoriť redakčný tím s 15 členmi v Los Angeles. Online denník v rámci sekcie HuffPost live produkuje týždenne 400 klipov, živé vysielanie často rozkúskuje na kratšie videá, zdielateľné na sociálnych sieťach.
Parks and Rec sa lúči zábavnými TV spotmi
Televízia NBC od polovice januára nasadila v dvojporcii posledné časti comedy seriálu Parks and Recreation. Siedma a finálna séria sa skončí budúci týždeň 24. februára. Časti sa odohrávajú v blízkej budúcnosti a tvorcovia seriálu vytvorili satirickú reklamu, v ktorej figurujú viaceré veľké firmy: operátor Verizon, reštauračný reťazec Chipotle a ropný gigant Exxon. Na YouTube pribudli aj viaceré „pôvodné“ reklamy na fake fastfoodový reťazec Paunch Burger či TV spot s jednou z hlavných postáv Nickom Offermanom.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)