Najsilnejšou televíznou skupinou bola aj v novembri skupina Markíza, a to v oboch hlavných cieľových skupinách, v celodennom aj prime-time vysielaní.
V komerčnej cieľovej skupine 13-55 prekonala v celodennom vysielaní konkurenčnú skupinu JOJ o 9,9 percentuálneho bodu , keď dosiahla priemerný podiel na trhu 31,5 % so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti. V hlavnom vysielacom čase bol jej odstup od konkurencie ešte vyšší, s priemerným trhovým podielom 32,9 % prekonala skupinu JOJ o 10,5 percentuálneho bohu. Lídrom bola každý jeden z novembrových dní.
Pozíciu jednoznačného lídra si skupina Markíza drží aj univerzálnej cieľovej skupine 12+. V celodennom vysielaní si pripísala priemerný podiel na trhu 26,7 %, s odstupom o 5,6 percentuálneho bodu od skupiny JOJ. V hlavnom vysielacom čase zaznamenala skupina Markíza podiel na trhu 29,6 %, čo znamená o 6,8 bodu viac ako skupina JOJ. Verejnoprávna STVR je aj naďalej trhovou trojkou.
Spravodajské televízie
V rámci trojice spravodajských televízií si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ celodenné prvenstvo pripísala TA3 s podielom na trhu 1,7 %. JOJ 24 zaznamenala podiel 1,1 % a porazila tak STVR :24, ktorá mala podiel na trhu vo výške 1,0 %.
V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) dosiahli TA3 a JOJ 24 identický podiel 1,0 % a STVR :24 0,9 %, v širšom prime-time (17:00 – 23:00 hod.) patrilo prvenstvo TA3, dvojkou bola JOJ 24 nasledovaná STVR :24.
Top programy mesiaca
Absolútne najsledovanejším programom sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal Dunaj, k vašim službám. Všetkých osem v novembri odvysielaných premiérových epizód dosiahlo v cieľovej skupine 13-55 priemerný rating 9,0 % a trhový podiel 28,6 %. K obrazovkám prilákal v priemere 569-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Najviac divákov mala epizóda odvysielaná 14. novembra, ktorú si pozrelo až 592-tisíc divákov so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti.
Druhým najsledovanejším programom mesiaca je Pečie celé Slovensko. Tri premiérové novembrové epizódy dosiahli v cieľovej skupine 13-55 priemerný rating 9,2 % a trhový podiel 26,4 %. K obrazovkám prilákalo v priemere 563-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Najviac divákov mala epizóda odvysielaná 3. novembra, pozrelo si ju 573-tisíc divákov so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti.
Viac ako pol milióna divákov dokázalo k obrazovkám prilákať už len Počasie, ktoré v rámci hlavného spravodajského bloku vysiela televízia Markíza.
Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených minimálne 140 televíznych staníc.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13-55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.