Vražda v sitkome. Silné peoplemetrové obdobie si vyžaduje netradičné riešenia. CBS pondelkovú časť sitkomu Dva a pol chlapa promovala asi ako žiadnu inú predtým. Scenár k tejto epizóde totiž nenapísal tradičný tím, ale dvojica scenáristov C.S.I. Kriminálky Las Vegas. Inak nekrvavý sitkom sa tentoraz točil okolo vraždy a minirolu si zahral aj George Eads alias Nick Stokes.

Divákov tento ťah príliš nezaujal. Sledovanosť Dva a pol chlapa v porovnaní s minulým týždňom stúpla o bezvýznamnú desatinku na 4,9 %. Hviezdou večera bol Dr. House na Foxe, ktorý medzi 21:00 a 21:30 nad netradičnou epizódou sitkomu Dva a pol chlapa tesne zvíťazil.

Top 10 USA: Scenáristi C.S.I. a Dva a pol chlapa si vymenili seriály


Hviezdy C.S.I. Kriminálky Las Vegas hrali podľa toho, ako „pískali“ scenáristi Dva a pol chlapa.

 

Výmena číslo dva. Dvorní scenáristi Dva a pol chlapa Lee Aronsohn a Chuck Lorre však neostali bez práce. Kolegiálnu výpomoc kolegom z kriminálky Las Vegas opätovali a napísali jednu epizódu C.S.I. Krimi s príznačným názvom Dva a pol vraždy sa vysielala v silnom štvrtkovom slote medzi 21:00 a 22:00. Ani C.S.I. Las Vegas podpora sitkomových scenáristov nepomohla.

Sledovanosť krimiseriálu v porovnaní s minulým týždňom dokonca klesla o jednu desatinu na 5,0 %. CBS môže aspoň tešiť, že konkurencia padala ešte viac – Lyrics na Foxe o pol bodu, Kancl na NBC o tri desatiny. Stabilitu nad šiestimi percentami si udržala len Klinika Grace, ktorá štvrtkový súboj vyhrala. Dobrou správou pre duo Aronsohn-Lorre je, že epizódu napísali dobre. K C.S.I. si počas jeho vysielania sadalo stále viac divákov, aby videli napínavé rozuzlenie.

Rozlúčka so sitkomom. Presne sedem sérií vysielala NBC seriál Scrubs. Minulý štvrtok ho Američania videli na tejto stanici naposledy – od ďalšej sezóny prechádza na ABC. Rozlúčka s materskou televíziou sitkomu nevyšla. Scrubs klesol na hodnotu sledovanosti 2,5 %. To mu vo vekovej skupine 18 – 49 v tom čase zabezpečilo tretiu priečku. Vyhral Survivor: Mikronézia na CBS (4,1 %).

Škaredá Betty, ktorá štartovala o ôsmej, bola spočiatku tretia. No len čo na NBC skončil sitkom Volajú ma Earl (2,6 %), začala naberať divákov. A keď sa už o 20:30 vysielal Scrubs, poskočila na druhé miesto a udržala si ho až do konca.

Výsledná bilancia. Na čo sa teda môže tešiť ABC, keď čoskoro prevezme po NBC sitkom Scrubs? O kvalite netreba pochybovať – seriál má na konte dve ceny Emmy. Avšak jeho sledovanosť od roku 2001 klesá. Od prvej série stratil v Amerike takmer polovicu divákov.

Na druhej strane však ABC získa titul s priemerným divákom iba 33,8 rokov. V aktuálnej sezóne je podľa ukazovateľa všetkých domácností až na 125. priečke sledovanosti. No v kategórii 18- až 49-ročných sa drží na uspokojivom 46. mieste. ABC si vypočítala, že potenciál seriálu Scrubs ešte nie je vyčerpaný.

 

USA: Top 10 v 33. týždni

 

relácia - stanica - vysielací čas - rating/share 18-49

 

1. American Idol - Fox - utorok, 20:00 až 21:01 - 8,4/23

2. American Idol - Fox - streda, 21:00 až 22:00 - 8,2/21

3. Klinika Grace - ABC - štvrtok, 21:00 až 22:02 - 6,4/16

4. Zúfalé manželky - ABC - nedeľa, 21:00 až 22:02 – 5,6/14

5. Hell’s Kitchen - Fox - utorok, 21:01 až 22:00 - 5,2/13

6. Dr. House - Fox - pondelok, 21:00 až 22:00 – 5,1/13

7. C.S.I. Kriminálka Las Vegas - CBS - štvrtok, 21:00 až 22:01 - 5,0/13

8. Dva a pol chlapa - CBS - pondelok, 21:00 až 21:30 - 4,9/12

9. Nezvestní - ABC - štvrtok, 22:02 až 23:00 - 4,7/13

10. Let’s Dance (výsledky) - ABC - utorok, 21:00 až 22:02 - 4,4/11

 

 

Celotýždenné podiely. Poradie televízií sa v porovnaní s minulým týždňom nezmenilo. Fox si so sledovanosťou 3,3 % a podielom na trhu 10 % udržal prvenstvo aj v 33. týždni. Nasledujú ABC (3,0/9), CBS (2,9/8), NBC (1,9/5) a The CW (1,1/3).

Zdoje údajov:

  • ■ rebríček TOP 5 najsledovanejších relácií, podiely televízií na trhu v danom týždni a celozesónne ratingy získava Mediálne.sk zo servisu Nielsen Media Research
  • ■ ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z Nielsen Media Research, tlačových správ amerických sietí a webstránky TVbythenumbers.com

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami rating pre cieľovú skupinu 12 - 49. Vzhľadom na skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť Nielsen Media Research.