Štart tretej série. NBC sa po roku vrátila k letnej šou America's Got Talent. Prvej časti konkurovala finálová séria basketbalovej NBA. Na ABC hrali Lakers proti Celtics (6,9 %). Darilo sa aj tradične silnej cooking šou Hell's Kitchen na Foxe (4,0 %). America's Got Talent skončilo vo vekovej skupine 18 – 49 tretie s ratingom 3,7 %. Medzi všetkými divákmi bez rozdielu veku však zvíťazilo s tesným náskokom 90-tisíc divákov pred NBA.

Top 10 USA: Markíza bude mať talent, Amerika ho už má


America's Got Talent pokračuje na NBC treťou sériou.

Keď pred rokom štartovala druhá séria America's Got Talent, pozeralo ju 4,3 % ľudí. Vtedy sa však nehral basketbal. Magazín Variety preto považuje výsledok 3,7 % za pozitívny. Lepšie čísla nemala žiadna premiéra tohto leta. Samotná NBC naposledy dosiahla takúto sledovanosť pred dvoma mesiacmi s „Kanclom“ (The Office).

Práva na formát Got Talent zakúpila od Fremantlu aj Markíza. Na rozdiel od NBC ho uvedie v hlavnej sezóne.

Slabosť seriálových noviniek. Seriály Swingtown a Fear Itself čelili prvé dva týždne konkurencii NBA. Neobmedzované tlakom basketbalu mohli rásť v 39. týždni. Nestalo sa. Oba tituly si pripísali doposiaľ najhoršie výsledky. Rating Swingtownu klesol na 2,1 %. Fear Itself s problémami stagnuje na 1,5 %. Pritom ich jedinou konkurenciou vo štvrtok o 22:00 bola repríza Kliniky Grace (Grey's Anatomy, 1,1 %) na ABC. V porovnaní s prvou časťou stratil Swingtown dva a pol milióna divákov a Fear Itself pol milióna. Viac o vývoji sledovanosti Fear Itself a jeho medzinárodnej distribúcii.

Prestarnuté Emmy. Podobne ako pri Tony Awards minulý týždeň, aj diváci Daytime Emmy Awards patrili medzi staršie ročníky. ABC s piatkovým priamym prenosom (20:00 – 22:00) peoplemetre neprehriala. V skupine 18-49 sa na trh pozerala z posledného alebo predposledného miesta (1,2 %). Sledovanejší boli Spriaznení duchovia (Ghost Whisperer, 1,4 %) na CBS, CW so športovým Friday Night Smackdown! (1,3 %) a aj Fox s reprízou Planéty opíc (Planet of the Apes, 1,3 %).

Menej divákov ako Emmy mala spočiatku len NBC, ktorá vysielala Most Outrageous Moments (0,9 %). Ale keď o deviatej nasadila spravodajský blok Dateline, ihneď dosiahla rating 1,5 % a poslala Emmy na dno rebríčka. Výhercovia 35. Emmy Daytime Award.

 

USA: Top 10 v 39. týždni

relácia - stanica - vysielací čas - rating/share 18-49

1. NBA Finals on ABC - ABC - utorok, 21:05 až 00:01 - 6,9/14

2. Hell’s Kitchen - Fox - utorok, 21:00 až 22:00 - 4,0/11

3. America's Got Talent - NBC - utorok, 21:00 až 23:00 - 3,7/11

4. So You Think You Can Dance - Fox - streda, 20:00 až 22:00 - 3,3/10

5. So You Think You Can Dance - Fox - štvrtok, 21:00 až 22:00 - 3,1/9

6. Dr. House (House M.D.) - Fox - pondelok, 21:00 až 22:00 - 2,8/8

7. Family Guy - Fox - nedeľa, 21:00 až 21:30 - 2,7/7

7. Dva a pol chlapa (Two and a Half Men) - CBS - pondelok, 21:00 až 21:30 - 2,7/8

9. The Bachelorette - ABC - pondelok, 21:00 až 22:00 - 2,5/7

10. Moment of Truth - Fox - utorok, 20:00 až 21:00 - 2,4/8

 

Celotýždenné podiely. Fox po týždňovej prestávke opäť siahol na prvenstvo s ratingom 2,3 % a podielom na trhu 7 %. Štart America's Got Talent pomohol ustáliť čísla NBC (1,9/6). Najväčší prepad zaznamenala ABC. Klesla na tretiu priečku a hodnoty 1,8/6. Za ňou bola CBS (1,5/5).

Trápenie siete The CW pokračuje. Počas hlavnej sezóny si musela zvyknúť na nízku jednopercentnú sledovanosť. Teraz je pre ňu štandardom 0,6-percentný rating a dvojbodový share. Viac divákov má napríklad aj úzkoprofilová sieť Univision, vysielajúca v španielskom jazyku (1,6/5). Rating CW je teraz sotva na úrovni káblových televízií Sci-fi Channel alebo Discovery Channel (obe 0,7 %).

Zdoje údajov:

  • ■ rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií, podiely televízií na trhu v danom týždni a celozesónne ratingy získava Mediálne.sk zo servisu Nielsen Media Research
  • ■ ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z Nielsen Media Research, tlačových správ amerických sietí a webstránky TVbythenumbers.com

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami rating pre cieľovú skupinu 12 - 49. Vzhľadom na skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť Nielsen Media Research.