Tipos bude od nového roka žrebovať na Markíze a Doma

Národná lotériová spoločnosť Tipos presúva vysielanie záznamov zo žrebovaní svojich hier z verejnoprávnej Slovenskej televízie na komerčnú Markízu. K zmene dôjde od 1. januára 2012. Tipos uskutočnil presun na základe verejnej obchodnej súťaže na výrobu, uchovávanie a distribúciu záznamov o priebehu žrebovaní a výsledkoch prevádzkovaných číselných lotérií.

„Prechod na najsledovanejšiu televíznu stanicu znamená, že priebeh a výsledky žrebovania lotérií budú opäť dostupné širokému publiku a výrazne väčšiemu počtu obyvateľov Slovenska ako doteraz,“ uviedol v tlačovej správe predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Tipos Miloš Ronec.

Tipos bude od nového roka žrebovať na Markíze a Doma

Aktuálny sezónny priemer Markízy v základnej cieľovej skupine 12+ dosahuje hodnotu 29,4 %, kým Jednotka STV má na trhu takmer štvornásobne nižší podiel 7,6 %.

Žrebovania hier Loto, Joker, Loto 5 z 35, Euromilióny a Keno 10 bude okrem Markízy vysielať aj sesterská ženská televízia Doma. Doposiaľ ich pre Tipos vo vlastnom žrebovacom centre vyrábala spoločnosť Omega Plus, od nového roka ju nahradí firma IX production. Jej majiteľkou a konateľkou je podľa obchodného registra na internete bratislavská podnikateľka Zora Moravská, ktorá je zároveň spoluvlastníčkou produkčnej spoločnosti Agencia a výkonnou producentkou bratislavskej pobočky českej produkčnej spoločnosti Stillking Films.

„Spoločnosť IX production vyhrala verejnú obchodnú súťaž, ktorú Tipos vyhlásil v septembri. Dôvodom na vyhlásenie súťaže bol blížiaci sa termín ukončenia doby platnosti zmluvy s doterajším dodávateľom predmetných služieb,“ vysvetlil Ronec. Ponuka od IX production podľa jeho slov obsahovala možnosť vysielať televízne žrebovania na TV Markíza. 

Tipos si od zmeny dodávateľa výroby záznamov o priebehu žrebovania a výsledkoch číselných lotérií sľubuje výrazné zvýšenie atraktívnosti relácie pre televíznych divákov. „Zmena vizuálu televízneho žrebovania už bola potrebná aj vzhľadom na zvýšenie atraktívnosti číselných lotérií. Veríme, že víťaz verejnej obchodnej súťaže využije skúsenosti a know-how spojené s výrobou divácky príťažlivých televíznych relácií. To by malo byť aj zárukou, že zmena bude úspešná,“ uzavrel generálny riaditeľ.

Markíza v minulosti s Tiposom dlhé roky spolupracovala na výrobe televíznych finančných hier s názvami Zlatá baňa, Zázračný úľ, Hviezda, Ostrov pokladov, Zlaté vajce a Zlatý dážď. K jej ukončeniu došlo v septembri 2007, keď Tipos prešiel do STV s novými formátmi Správne číslo a Čierna alebo biela. Oba dosahovali neuspokojivú sledovanosť a postupne boli zrušené.