Riadková inzercia prešla už takmer celá na web
Neprekvapí, že riadková inzercia je už niekoľko rokov doménou hlavne internetových portálov a nie tlače. Advanced Interactive Media Group sa pokúsila odhadnúť celosvetové objemy tohto typu inzercie a prišla na to, že z celkového balíčka 92,1 miliardy dolárov, ktoré sa minuli na riadkové inzeráty tento rok, putovalo na web 56,8 miliardy, teda 77 percent. Migrácia výdavkov spôsobila zníženie tržieb amerických novín z 57,4 miliardy v roku 2003 na 37,6 miliardy o desať rokov neskôr. Napríklad v roku 2000 tvorili tržby z inzerátov na pracovné miesta či autá 40 percent reklamných tržieb novín v USA, vlani to bolo už len 18 percent. Dôvodom prechodu riadkovej inzercie z printu na web, okrem technických výhod (cielenie, analytika) bola najmä oveľa nižšia cena, akú ponúkajú internetové médiá či Google, Facebook a ostatní. Celá analýza na Newsosaur.blogspot.com.
Washington Post appka exkluzívne pre majiteľov Amazon Fire
Americký denník Washington Post, ktorý kúpil vlani šéf Amazonu Jeff Bezos, uviedol novú spravodajskú appku, dostupnú iba pre majiteľov tabletu Amazon Fire. Obsah na nej budú môcť čítať polroka zadarmo, potom bude stáť dolár mesačne. Dostupná bude aj na iných zariadeniach, ale s vyššou cenou – 3,99 dolára za mesiac, píše NYTimes.com. Cieľom Washington Postu pod novým majiteľom je rozšíriť čitateľské publikum v rámci USA aj medzinárodne, čo je obrat oproti predchádzajúcej stratégii zameranej na lokálne spravodajstvo.
Zdroj: SITA / AP
Britský moderátor sa odviazal
Nick Conrad, moderátor britského rádia BBC Radio Norfolk sa v éteri ospravedlnil poslucháčom po svojich nevhodných komentároch pri debate s futbalistom Chedom Evansom, ktorého v roku 2012 odsúdili za znásilnenie. V diskusii poznamenal okrem iného, že ženy by si nemali vyzliekať nohavičky a ísť s mužmi do postele, ak nechcú, aby boli znásilnené. Moderátor sa ďalej rozrečnil aj o tom, ako by ženy mali mať väčšie pochopenie pre mužské sexuálne túžby a porozumieť, že pri zapojení do sexuálnej aktivity je v mužskom tele veľmi veľa energie... Aj ďalšie čudné Conradove interpretácie pobúrili poslucháčov, ktorí sa na spíkra sťažovali. Ten podobne ako BBC reagoval ospravedlnením, uvádza Guardian. V éteri povedal, že jeho slová neboli správne pochopené a že znásilnenie považuje za nechutný a neospravedlniteľný čin.
Handelsblatt integruje tiež
Denník Handelsblatt chce zlúčiť printovú a online redakciu do jednej spoločnej jednotky, píšu nemecké brandžové médiá. Cieľom je zjednodušiť procesy, odstrániť bariéry medzi novinami a digitálnymi produktmi a získať viac zdrojov pre rešeršovanie na mieste, doma aj v zahraničí, uviedol redakčný manažment v e-maile zamestnancom. V súčasnosti napríklad existujú vedúci redaktori spolu so zástupcami pre jednotlivé oblasti na webe aj v printe. Reformy by však nemali viesť k znižovaniu stavov. Viac na DWDL.de.
Na čele najzdieľanejších reklám sveta je Shakira
Marketingová spoločnosť Unruly sa pozrela na reklamné spoty z YouTube, ktoré si v tomto roku získali najväčšiu pozornosť, pokiaľ ide o intenzitu ich zdieľaní cez sociálne siete. Prvé miesto s veľkým odstupom uchmatla kolumbijská speváčka Shakira účinkujúca v spote Danone k tohtoročnému futbalovému svetovému šampionátu v Brazílii. Video s chytľavou skladbou La La La malo vyše 5,8 milióna zdieľaní a prekonalo tak aj doterajšieho rekordéra, spot Volkswagenu, ktorému prvenstvo patrilo tri roky, píše Meedia.de. Rebríčku Unruly sa venoval aj Mashable, ktorý pripomína, že uspeli aj ďalšie videá viažuce sa k majstrovstvám sveta – spot The Last Game od Nike či reklama Castrolu. Druhé miesto za Shakirou ukoristil spot Devil baby Attack s 2,15 milióna zdieľaniami, ktorý bol kampaňou k filmu Devil's Due (Zrodenie diabla). Celý prehľad 20 najzdieľanejších reklám.
Yahoo v Amerike nahradí vo Firefoxe Google
Yahoo nahradí v Spojených štátoch konkurenčný Google ako predvolený internetový vyhľadávač pri surfovaní v prehliadači Firefox. Firmy o strategickom partnerstve informovali v noci na štvrtok. Yahoo to podľa jeho šéfky Marissy Mayerovej pomôže podporiť upadajúci podiel na trhu. Yahoo príslušnú dohodu uzavrela so spoločnosťou Mozilla Corporation, ktorá je výrobcom Firefoxu. Pre používateľov tohto prehliadača v USA to bude znamenať, že po zadaní požiadavky na vyhľadávanie v hornej časti okna prehliadača budú na svojich počítačoch a v ďalších zariadeniach automaticky presmerovaní na výsledky na internetovej stránke Yahoo, uvádza ČTK.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)