K štátnej Telke Anténke sa pridá ďalšia kampaň informujúca o prechode z analógového na digitálny signál, no s odlišným posolstvom. Kým oficiálna kampaň k prechodu na DVB-T informuje o štarte digitálnej anténovej televízie, reklama Asociácie prevádzkovateľov káblovej televízie upozorňuje, že v prípade káblovej televízie sa žiadny prechod na digitál nekoná. Kampaň v stredu predstavili zástupcovia asociácie.
Informačná aktivita APKT, v ktorej je najsilnejším členom najväčší slovenský operátor UPC, neprichádza iba ako obyčajná marketingová aktivita. Motívom kampane majú byť „množiace sa prípady zavádzania používateľov káblovej televízie podomovými predajcami, ponúkajúci televízne služby IPTV providerov.“
Prezident APKT a technický riaditeľ UPC Robert Ťavoda na stredajšej tlačovej konferencii a v tlačovej správe uviedol, že „operátori už niekoľko mesiacov zaznamenávajú prípady, keď predajcovia niektorých IPTV providerov zavádzajú ľudí, že analóg končí“. Týmto predajcom sa údajne darí presviedčať najmä dôchodcov, ktorí potom podpisujú viacročné zmluvy na drahšie programové balíky.
V rovnaký deň, ako bola tlačovka APKT, informoval aj denník Sme, že operátor UPC bude priamo žalovať obchodníkov spoločnosti Slovak Telekom za to, že jeho predajcovia zavádzajú zákazníkov. Obchodníci údajne zákazníkom UPC tvrdili, že T-Com vyhral digitálnu licenciu a UPC zaniká. „Tvrdia, že firma T-Com má údajne so spoločnosťou UPC dohodu, podľa ktorej sa majú zákazníci UPC okamžite stať zákazníkmi firmy T-Com, čo nie je pravda,“ povedal pre Sme hovorca UPC. Slovak Telekom sa od aktivít dištancoval a partnerské agentúry upozornil na tieto kroky.
Reklamný spot APKT uvádza, že analógová káblovka bude fungovať aj po roku 2012, kedy sa má vypnúť iba anténová analógová televízia. "Kto tvrdí opak, klame a zavádza," hovorí spot. Ako výhodu analógovej káblovky voice-over a písaný text uvádzajú možnosť sledovať televíziu na všetkých prijímačoch bez set-top boxu.
Reklama bude nasadená iba v menších televíziách. Dostať sa má do viac ako stovky mestských a regionálnych televízií. Kampaň potrvá do konca júna.