Televízory s klasickou CRT (Cathode ray tube) obrazovkou sa zo slovenských obchodov postupne vytrácajú a ľudia si ich kupujú už iba na chaty a chalupy. Väčšina zákazníkov uprednostňuje modernejšie prístroje s plochou LCD obrazovkou, informovali ČTK oslovení predajcovia. Niektoré obchodné reťazce, ale aj internetové predajne klasické televízory pre nízky záujem úplne stiahli z ponuky.
"Záujem je minimálny, od začiatku roku sa podiel predaja CRT televízorov v slovenských predajniach Nay Elektrodomu pohyboval okolo 0,1 percenta, v júli sa už nepredal ani jeden takýto televízor," informoval ČTK hovorca spoločnosti František Vámoši. Firma klasické televízory následne stiahla z predajní.
Niektorí obchodníci napriek klesajúcemu záujmu zákazníkov klasické televízory ponúkajú. "Ešte ich predávame. Cena týchto televízorov je výrazne nižšia ako u LCD alebo plazmových obrazoviek," povedal Ján Krajčirovič z trnavskej predajne Planeo Elektro. Televízor s uhlopriečkou 66 centimetrov sa dá kúpiť za 200 eur, prístroje s menšou obrazovkou sú v ponuke viacerých obchodov za 100 až 120 eur.
Zdroj: SITA
Podľa Jozefa Černáka z Tibi Elektro vo Vrábľoch si klasické televízory kupujú najmä starší ľudia na chaty a chalupy. "Kvôli nízkej cene im nevadí, keď sa s televízorom niečo stane," povedal Černák. Mladšie ročníky podľa neho uprednostňujú LCD a plazmové obrazovky.
Medzi zákazníkmi v poslednom čase rastie záujem o modernejšie LCD televízory so svietiacimi LED diódami (Light Emitting Diode), ktoré sú oproti starším LCD prístrojom tenšie a podľa zástancov tejto technológie majú aj väčšiu životnosť, živšie farby a lepší kontrast. Obrat z predaja LED televízorov sa postupne zvyšuje.