Konkurenčný súboj Markízy a Joj v rámci večernej spravodajskej hodiny medzi 19:00 a 20:00 sa v strategickej cieľovej skupine 12-54 výrazne zostruje.

Televízne noviny (9,6 % / 34,2 %) na Markíze v pondelok podľa tlačovej správy podľahli nielen Novinám TV Joj (10,7 % / 35,6 %), k čomu došlo v ostatných týždňoch už viackrát. S tesným, štatisticky irelevantným rozdielom tisícky mladších divákov ich predbehla aj predchádzajúca relácia Krimi (9,6 % / 36,8 %). Vyšší rating ako Televízne noviny mala druhýkrát od svojho vzniku.

Noviny TV Joj si v pondelok pozrelo 359-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov, Televízne noviny uprednostnilo 320-tisíc a relácia Krimi mala 321-tisícové publikum.

Televízne noviny v pondelok tesne podľahli relácii Krimi

Zdroj: TV Joj

Najsledovanejším nespravodajským programom dňa bol podľa tlačovej správy denný seriál Panelák (10,9 % / 30,4 %) na Joj, ktorý porazil konkurenčnú reality šou Farma (9,0 % / 25,2 %) na Markíze.

Nasledujúca dobrodružná snímka Strážcovia pokladu (4,9 % / 23,9 %) priniesla Joj najnižší výkon spomedzi doposiaľ odvysielaných pondelkových filmov. Napriek iba priemernému výkonu bola podľa tlačovej správy v čase vysielania jednotkou na trhu, keďže mala dlhšiu stopáž ako kulinárska šou MasterChef (6,0 % / 24,3 %) na Markíze.

Tá tradične zaznamenala podpriemerný výkon, rovnako ako premiérový diel sitcomu Dva a pol chlapa (3,3 % / 22,1 %) a Nočné Televízne noviny (2,0 % / 18,3 %).

Verejnoprávna Jednotka uspela s romantickým filmom Letná láska (10,9 % v 12+ a 6,9 % v 12-54), nasledujúca relácia Reportéri (7,4 % v 12+ a 4,9 % v 12-54) už klesla do pásma podpriemeru.

Romantický seriál Druhý dych (9,1 %) na Doma stále nevie pokoriť psychologickú hranicu 10-percentného trhového podielu. Nasledujúce seriály Larina voľba (4,1 %) a Ezel (2,4 %) neuspeli.

Televízne noviny v pondelok tesne podľahli relácii Krimi

Zdroj: TV Markíza

Konkurenčná stanica Plus ťahala podľa tlačovej správy celý večer sériu nadpriemerných výkonov vďaka seriálom C.S.I.: Kriminálka Miami (7,1 %), C.S.I.: Kriminálka Las Vegas (8,9 %) a Biele goliere (7,8 %).

Mužský kanál Dajto bodoval s filmami Slnečná búrka (3,0 %) a Boh búrky (3,2 %), medzi ktorými odvysielal reláciu Sexy šport (2,5 %).

Celkovo najsledovanejším programom dňa bolo Najlepšie Počasie na TV Joj so 418-tisíc divákmi vo veku od 12 do 54 rokov pri obrazovkách.

V reklamne najdôležitejšom prime-time bola TV Joj v pondelok v cieľovke 12-54 trhovým lídrom s výkonom 29,9 %, Markíza zaostala o 4,3 percentného bodu s výsledkom 25,6 %. Joj (25,0 %) tesne zvíťazila aj celodenne, od Markízy (24,9 %) ju delila iba desatina percentného bodu.

Z hľadiska televíznych skupín dosiahlo CME (Markíza, Doma, Dajto) celodenný výkon 31,9 %, kým Joj a Plus si z trhového koláča spoločne prisvojili 30,3 %. S výrazným odstupom nasledovali Jednotka a Dvojka so súhrnným podielom 10,1 % v 12+ a 6,5 % v 12-54. Ostatné televízie dosiahli výkon 30,3 %.

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 16:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine.