Sezóny sme pre jednoduchšie porovnanie vymedzili časovo od septembra do júna, hoci televízie najmä v posledných rokoch štartujú premiérové projekty už v auguste a na letnú štruktúru zas prechádzajú ešte pred letnými prázdninami.

Lídrom v sezóne 2015/2016 bola v komerčnej cieľovke 12 – 54 celodenne Markíza s podielom 22,8 percenta. V porovnaní so sezónou 2014/2015 (september – jún) ide o pokles o 1,3 percentuálneho bodu.

TV Joj mala v ostatnej sezóne priemerný celodenný share 16,2 percenta, v predošlom období bola na úrovni 16 percent. Trhovou trojkou zostala Jednotka s podielom 7,8 percenta, aj stanica RTVS rástla oproti predošlej sezóne nepatrne o 0,2 percentuálneho bodu.

Ak porovnáme rozloženie síl z pohľadu celých skupín – Markíza Group si držala náskok, keď jej stanice Markíza, Doma a Dajto mali podiel 31,1 percenta (-1,1 perc. bodu), Joj Group (Joj, Plus, Wau) bola na úrovni 22,8 percenta (+0,4 bodu) a RTVS (Jednotka, Dvojka) si ukrojila 10,4 percenta (+0,6 bodu).

V rozšírenej cieľovke 12+ vidno nárast verejnoprávnej televízie na úkor komerčných staníc. Jednotka mala pri zarátaní aj divákov nad 54 rokov priemerný share 10,7 percenta (+0,4 bodu). Hlavná stanica Joj dosiahla trhový podiel 15,7 percenta (-0,2 bodu), Markíza 21,3 percenta (-1,4 bodu).

Z pohľadu skupín sa Markíza Group pohybovala na úrovni 29,8 percenta (-1,2 bodu), Joj Group dosiahla 21,2 percenta (-0,2 bodu) a RTVS 13,5 percenta (+0,8 bodu).

Pokles Markízy je výraznejšie badateľný v prime-time medzi 19. a 22. hodinou, kde televízie predávajú najdrahšiu reklamu. V uplynulej sezóne mala Markíza v tomto čase v komerčnej cieľovke 12 - 54 share 24,2 percenta, čo je oproti sezóne 2014/2015 prepad o 2,9 percentuálneho bodu.

Nebola to však Joj, ktorá by využila klesajúcu tendenciu lídra – jej hlavná stanica mala v prime-time podiel 20,3 percenta, rovnaký ako v predošlej sezóne. Narástla Jednotka s podielom 9,9 percenta (+0,8 bodu), opäť však treba zdôrazniť, že najmä vďaka silnému máju a júnu (MS v hokeji, ME vo futbale).

Pri zarátaní všetkých staníc dosiahla Markíza Group v prime-time sumárny podiel 32,2 percenta (-2,6 bodu), Joj Group 27 percent (+0,6 bodu) a RTVS 12,7 percenta (+1,4 bodu).

U celého publika bol vývoj veľmi podobný. Markíza v 12+ klesla na úroveň 24,4 percenta (-3,1 bodu), Joj bola na nezmenenom podiele 20,9 percenta, Jednotka evidovala share 13,1 percenta (+0,9 bodu). 

Za celé skupiny mala Markíza Group 31,8-percentný podiel (-2,9 bodu), Joj Group share 26,3 percenta (+0,6 bodu) a RTVS 15,8 percenta (+1,5 bodu).

Zaujímavé je aj porovnanie vývoja v rámci prvých šiestich mesiacov roka. V období január – jún 2016 klesli oproti rovnakému obdobiu vlaňajška celodenne obe komerčné skupiny, nárast zaznamenala RTVS, ktorá na rozdiel od vlaňajška vysielala na prvom kanáli okrem hokejového šampionátu aj futbalové Euro.