RTVS sa presadila v konkurencii svetových hráčov, v kategórii, v ktorej zvíťazila, odsunula na druhé miesto televíziu CNN.
„V dobe, kedy sa téma verejnoprávnych médií na Slovensku stáva opäť živou, RTVS dokazuje, že svedomitú a profesionálnu prácu jej zamestnancov si všimol medzi 4 300 prihlásenými celý svet. Som nesmierne hrdý na prácu mojich kolegov, ale aj na to, že naši diváci môžu denne sledovať svetovo ocenený grafický ident,“ konštatoval generálny riaditeľ RTVS Václav Mika.
Práce hodnotila vyše 30-členná porota, ceny odovzdávali vo štvrtok na podujatí v New Yorku. Ceny PromaxBDA sa vnímajú ako Oscary medzi producentmi grafického dizajnu.
„Základnou podstatou konceptu je oživenie loga, keďže sa rozhýbe a zo statického sa stane dynamické logo, ktoré prináša rôzne druhy informácií. Chceli sme byť bližšie k našim divákom a prinášať im emócie, ktoré denne prežívajú,“ priblížila ocenenú grafiku Daša Matušíková, riaditeľka marketingu a komunikácie v RTVS.
Okrem oceneného identu mala televízia v súťaži aj nomináciu za animáciu loga Dvojky. Grafický redizajn RTVS pripravilo české štúdio Oficina, ktoré už má na konte viacero prác pre televíznych vysielateľov, aj niekoľko ocenení.
RTVS využíva súčasnú grafiku od vlaňajšieho mája. Výrazne v nej odlíšila Jednotku a Dvojku, ktoré spája najmä motív dvojbodky. Jednotka má hrané predelové jingle s geometrickou maskou, cez ktorú dochádza k dejovému posunu v pôvodnej scéne, Dvojka využíva abstraktnú animáciu dvoch bodiek. Predošlé logá staníc zostali zachované.
Televízna grafika RTVS uspela pred ocenením od akadémie PromaxBDA aj na domácej pôde – v máji získala ocenenie Cena za komunikačný dizajn 2016.