V prípade Markízy regulátorovi prekážalo vysielanie sponzorského odkazu spoločnosti Terezia Company pred a po seriáloch Chlapi neplačú a Búrlivé tento rok vo februári. Komunikát naplnil definíciu reklamy a nebol podľa posúdenia dostatočne oddelený od iných programov.
Tým, že šlo o komerčné vysielanie, zároveň televízia v jednotlivých hodinách porušila povolený 12-minútový reklamný limit. Markíza má za porušenie zákona zaplatiť 8-tisíc eur.
Joj bude ľahšia o 4-tisíc eur za to, že vo filme Chaos zaradila 21. februára tohto roka päť reklamných blokov. Ďalších 3-tisíc eur má Mac TV, držiteľ licencie staníc Joj Group, uhradiť za vysielanie filmu 21 Jump Street s prístupnosťou pre 15-ročných divákov.
Podľa licenčnej rady mal ísť film až po 22. hodine, keďže obsahoval vulgárne a obscénne vyjadrovanie, ako aj sexuálne scény vrátane promiskuitného správania, ktoré boli prezentované ako forma zábavy.
Joj dostala ešte ďalšie štyri sankcie – tisíc eur za vysielanie filmu Dobrodružstvo v tábore, ktorý nebol označený piktogramom a pre expresívne vyjadrovanie mal mať sedmičku „v krúžku“, 500 eur za vysielanie seriálu Stav ohrozenia v češtine, hoci dabing bol vyrobený a seriál prvý raz u nás odvysielaný po 31. decembri 2007, 200 eur za nedodanie štatistík o odvysielanom programe a podiele nových diel za prvé tri mesiace roka a 165 eur za nedodanie súvislého záznamu z epizódy sitcomu Kolabs.
Za nedodanie záznamu vysielania musí platiť rovnakú pokutu 165 eur aj eseročka Phonotex prevádzkujúca stanicu TV8.
Rada adresovala aj nefinančnú sankciu – upozornenie na porušenie zákona – rádiu SiTy, ktoré pri dopravnom servise vysielalo komunikáty označujúcich za sponzora bratislavský autoservis a naplnili definíciu reklamy.
Viaceré sťažnosti vyhodnotil regulátor ako neopodstatnené – patril k nim podnet na reláciu Kredenc, ktorá podľa diváka obsahovala politickú reklamu Igora Matoviča.
V poriadku bola aj relácia Nikto nie je dokonalý, ako aj vysielanie seriáli Gigolovia na Wau o 5. hodine ráno, keď podľa sťažovateľa televíziu sledujú deti. Rada odobrila aj reklamu na Zlatý Bažant Radler 0,0 %, kde sťažovateľ upozorňoval na zavádzanie spotrebiteľa, keďže nápoj minimálny podiel alkoholu (0,04 %) obsahuje.
Rada otvorila zároveň viacero nových správnych konaní. Vo veľkom sa okrem iného opäť pozrie na praktiky operátorov a stanice v ich rastroch. Preverí Swan za šírenie českých staníc a ďalších kanálov bez súhlasu pôvodných vysielateľov, v rovnakej veci bude posudzovať Slovak Telekom, Antik Telecom, Kabel Telekom, Digi Slovakia a Isper, v ktorého prípade rada bude skúmať aj ďalšie možné porušenie zákona – vysielanie bez udelenej licencie.