Joj vlani v novembri neoddelila sponzorský odkaz spoločnosti Tipsport, ktorý naplnil definíciu reklamy. Počas filmu Avengers: Pomstitelia zároveň televízia zaradila reklamný blok šesťkrát a druhý polhodinový úsek prerušila brejkom dva razy. Medzi 20. a 21. hodinou zároveň Joj prešvihla povolený 12-minútový priestor na reklamy. Za prehrešky má zaplatiť 7-tisíc eur.

Ďalšia tisícová sankcia v prípade Joj sa týka stanice Senzi, na ktorej televízia vysiela aj programy Hráme na želanie a Ochutené morom. Tým však porušuje licenciu, v ktorej má uvedené 100-percentné zastúpenie doplnkového vysielania.

Markíza má zaplatiť 7-tisíc eur za nezreteľné oddelenie reklamy od iných programov na stanici Doma, prípady sa týkajú vlaňajšieho decembra, stanica propagovala značky Tantum Verde, Zlavomat.sk a Clavin, odkazy naplnili definíciu reklamy.

Televízie dostali opäť vysoké pokuty za nesprávne vysielanie reklamy

Za sponzorský odkaz na Clavin má komerčný líder uhradiť aj ďalších 3 319 eur, tentoraz za jeho odvysielanie v auguste minulého roka pred Športovými novinami a po nich.

Posledná sankcia 3-tisíc eur sa týka seriálu Rodinné prípady, ktorý televízia vysielala po 18. hodine a označila ako vhodný pre divákov od 12 rokov. Diel zo 4. augusta minulého roka však obsahoval obscénne a expresívne vyjadrovanie a mal byť určený pre divákov starších ako 15 rokov.

Pokutu 200 eur dostal aj rozhlasový vysielateľ – Rádio Kiss, ktoré nedodalo na vyžiadanie súvislý záznam zo svojho vysielania.

Prevádzkovateľov staníc Rádio One a Rádio One Retro regulátor upozornil, že nevyužívali frekvencie na pridelené účely.

Rada otvorila aj viacero nových správnych konaní, popri vysielaní komerčných televízii sa bude aj zaoberať aj reláciou Sobotné dialógy Slovenského rozhlasu z 23. januára tohto roka, kde podnet smeruje k objektívnosti a oddeľovaniu názorov od informácií spravodajského charakteru.