Najväčšie slovenské televízie chystajú na zimné obdobie tradične obmenu svojho identu, teda dizajnu proma, reklamných brejkov a identifikačných zvučiek. Novú tvár dostanú postupne od v prvej polovice decembra všetky tri najväčšie televízie.

Verejnoprávna Jednotka STV pripravuje zimný postprodukčný refresh už vysielanej grafickej výbavy. "Budeme vychádzať z toho, čo máme k dispozícii," povedal pre Mediálne.sk Patrik Sýkora zo Slovenskej televízie. V súčasnosti používaná grafika pritom už jeden zimný refresh za sebou má, vysielal sa minulý rok. Obnovu grafiky pripraví STV v súčinnosti so spoločnosťou Oreo.

Oreo zároveň pracuje na pripravovanej zimnej grafike TV Markíza, ktorá bude vychádzať z tradične používaných korporátnych prvkov televízie. Na rozdiel od Jednotky STV však bude nakrúcať aj nové spoty. "V grafike účinkujú tváre televízie a deti, ústrednou témou sú vianočné a novoročné sviatky," upresnil pre Mediálne.sk Ondrej Garan Hutník z Centra kreatívnych služieb televízie. Ako dodal, v spotoch bude prítomná aj téma hlavného vianočného titulu Markízy - filmu Hľadá sa Nemo. Sviatočná grafika bude na obrazovkách rotovať do konca roka a potom ju vystrieda zimná výbava.

Pre Markízu pôjde o poslednú sezónnu obmenu identu v súčasnom štýle, po rokoch totiž mieni v januári 2007 predstaviť úplne nový štýl vizuálnej komunikácie a zásadne obmeniť grafickú výbavu televízie.

Televízia JOJ taktiež nakrúca nové zimné spoty, ktoré budú nadväzovať na nový balík predstavený v septembri. "Budeme sa držať netradičných športov. Tentokrát zimných," upresnil pre Mediálne.sk Ľudovít Tóth z PR oddelenia televízie. (ra)