Novým držiteľom 100-percentného obchodného podielu v eseročke Zoe Media je od 26. novembra občianske združenie Media Servis. Mediálne.sk o tom informoval marketingový riaditeľ vysielateľa Andrej Chyba.

Ten odmietol spresniť, kto za novým vlastníkom stojí. Uviedol, že ide o niekoľko podnikateľov, ku ktorým sa postupne pridávajú ďalší. „Ich mená však zatiaľ nebudeme zverejňovať,“ načrtol A. Chyba.

Pôvodným konateľom a riaditeľom televízie Z je Petr Komínek, ktorý podľa A. Chybu už nevlastní žiadny podiel v televízii, no je dočasne poverený vykonávať naďalej funkciu riaditeľa a konateľa Zoe Media.

„Po Novom roku bude vymenovaný nový riaditeľ aj konateľ spoločnosti,“ dodal A. Chyba. P. Komínek bude v televízii následne pôsobiť ako technický riaditeľ a člen televíznej rady.

Nový majiteľ televízie podľa marketingového riaditeľa zároveň rozhodol o zmene programovej štruktúry televízie, ktorá pôvodne chcela prinášať spravodajstvo, publicistiku a dokumenty.

Po novom sa televízia Z bude venovať predovšetkým kresťanskému obsahu, publicistike bude venovaných asi 10 percent vysielania. Televízia Z tak prakticky prevezme koncept televízie Zoe, s ktorej spustením ako svojím druhým kanálov pôvodne počítala Zoe Media.

„Televízia Z a Televízia Zoe sa v podstate zlučujú a budeme ich prevádzkovať iba ako jednu televíziu, v ktorej bude prevažovať kresťanský obsah,“ potvrdil A. Chyba.

logo televiziaZ final_CMYK
logo televiziaZ final_CMYK

Na novej programovej štruktúre sa aktuálne pracuje a v súvislosti s týmito zmenami televízia Z oznámila, že od utorka 2. decembra pozastaví vysielanie. „Bude snaha obnoviť ho do 15 až 30 dní, ale až po schválení novej programovej štruktúry Radou pre vysielanie a retransmisiu,“ poznamenal A. Chyba.

Príbeh televízie Z pôsobí rozpačito, stanice síce vstupovala na trh s ambíciami priniesť alternatívny program a na šírenie chcela využívať vysielače spoločnosti Avis a neskôr aj satelitnú distribúciu, napokon však stanicu šírilo len niekoľko operátorov a vo vysielaní prevažovali reprízy.

Niekoľko týždňov po spustení vysielania opustil televíziu programový riaditeľ Peter Brožík. Po ňom vo funkcii skončil aj šéf spravodajskej redakcie Ľubomír Karásek a televízia prestala vysielať spravodajstvo.

O ekonomických problémoch hovoril ešte v októbri aj samotný P. Komínek, ktorý tým vysvetľoval, prečo spravodajstvo televízia nevyrába.

Zoe Media sa pôvodne tento rok na mediálnom trhu uviedla tým, že informovala o prevzatí Západoslovenskej televízie (ZSTV). Tá napokon vysiela naďalej pod pôvodným názvom, medzi oboma vysielateľmi prebieha súdny spor.

Kým ZSTV tvrdí, že jej vysielanie bolo vypnuté neoprávnene, Zoe Media upozorňovala, že do televízie investovala nemalé finančné prostriedky a tie chcela po nedotiahnutom obchode dostať naspäť. Napokon si ako kompenzáciu ponechala vo vlastníctve časť techniky ZSTV.

„Stali sme sa obeťami premysleného podvodu,“ komentoval situáciu konateľ ZSTV Peter Chmela.

„Naopak, do problémov by sme sa po akvizícii Západoslovenskej televízie dostali my. Odstúpili sme od toho, lebo sme zistili, že majú záväzky, o ktorých sme vôbec nevedeli. Vo firme sa nedal ani spraviť audit,“ vysvetľoval naopak P. Komínek.