„Oznamujeme vám, že televízia Z ukončí svoje vysielanie k 31. 5. 2015,“ uvádza sa v stručnej informácii vo vysielaní televízie Z.
Tá za svoju krátku históriu stihla zmeniť majiteľov, hoci dodnes nie je známe, kto televíziu prevzal, keďže vysielateľ to nechcel komentovať. Hovoril o súkromných investoroch, ktorí mali navýšiť kapitál firmy. Za televíziu komunikoval marketingový manažér Andrej Chyba a spomínaný P. Komínek.
Licencia na vysielanie patrí eseročke Zoe Media, za ktorou stálo rovnomenné občianske združenie. Od neho televíziu vlani v decembri získalo iné občianske združenie Media Servis.
Aj po zmene vlastníka zostal na poste generálneho riaditeľa televízie Petr Komínek. „Projekt Televízie Z bol založený s myšlienkou šírenia kresťanských a pozitívnych hodnôt, žiaľ, od počiatku nás prevádzali problémy, ktoré sa začali sporom zo Západoslovenskou televíziou a to nás sprevádzalo celý čas. Bol pokus niekoľkokrát posúvať projekt dopredu, ale, žiaľ, nepodarilo sa to,“ komentoval generálny riaditeľ rozhodnutie ukončiť vysielanie.
Podľa P. Komínka Televízia Z nedokázala šíriť kresťanské a pozitívne hodnoty, veľakrát tomu bolo podľa neho úplne naopak. „A za toto preberám zodpovednosť ako zakladateľ myšlienky a do poslednej chvíle generálny riaditeľ,“ dodal.
Televízia Z spustila vysielanie oficiálne 7. mája 2014, po niekoľkých týždňov z nej odišiel programový riaditeľ Peter Brožík. Po ňom vo funkcii skončil aj šéf spravodajskej redakcie Ľubomír Karásek a televízia prestala vysielať spravodajstvo.
P. Komínek vtedy hovoril o ekonomických problémoch, vysvetľujúc, prečo televízia spravodajstvo nevyrába a vo vysielaní prevažujú reprízy. Vlani v decembri napokon stanica vysielanie vypla.
Po zmene vlastníka sa vysielanie obnovilo vo februári tohto roka. V čase odmlky vedenie stanice avizovalo, že všeobecné zameranie televízie pretransformuje na prevažne kresťanský obsah, s ktorým počítalo aj pred realizáciou celého projektu. Napokon od zámeru ustúpilo.
Vysielanie naďalej tvorili najmä dokumenty, filmy, snímky študentov, akvizície, koncerty a viacero repríz.
Zoe Media sa pri vstupe na mediálny trh pôvodne uchádzala najprv o iný subjekt – Západoslovenskú televíziu, no obchod sa napokon nesfinalizoval. Obe strany začali následne viesť komplikovaný spor, ktorým sa zaoberajú súdy.