Televízia Markíza v pondelok aktualizovala grafiku svojho ranného magazínu Teleráno. V rovnaký deň prvý raz odvysielala v novom šate aj ďalšiu publicistickú reláciu Lampáreň. V utorok podvečer uvedie so zmenenou grafikou aj Reflex.
V prípade všetkých troch relácií televízia pripravila novú zvučky, úpravami prešli aj logá relácií a zvyšok grafiky.
Z úvodnej zvučky Telerána, ktorá reláciu otvára v pracovných dňoch o 6:00, zmizol motív kvetín a kvitnutia, ako aj krátka úvodná „prelínačka“ na reálny pohľad na budovu televízie.
Jingel zostal naďalej animovaný. Tentoraz sa v počítačovej grafike objavujú potraviny a riad typický pre ranné stolovanie.
Dynamická kamera v animácii „letí“ pomedzi predmety. Tie sa predtým, ako sa dostanú na svoje zvyčajné miesto, vznášajú vo vzduchu.
Štvorcové logo relácie dostalo ostré hrany, z pravého dolného rohu sa presunulo vľavo, kde ho dopĺňa grafický údaj o presnom čase. Do minulého týždňa sa čas zobrazoval v hornom rohu.
Samé logo Telerána počas relácie mení farby, nápis „teleráno“ už nie je biely, ale šedý, respektíve priehľadný. (ukážky grafiky na konci článku)
„Predchádzajúca grafika bola ladená do oranžova, nová je oveľa viac pestrejšia, ponúka možnosti na vyniknutie a odlíšenie jednotlivých tém,“ povedal v pondelkovej reportáži o novej grafike v rámci Telerána dramaturg relácie Štefan Šprocha.
Nová je aj grafika titulkov, ktoré upustili od tmavožltého podkladu a bieleho písma. Hlavný headline – názov témy - je tmavošedý na sivom podklade, dolný crowl má inverznú podobu. Použitý font je kurzívového typu.
Zmena sa dotkla aj spravodajských blokov v rámci Telerána, ktorých grafika sa priblížila spravodajstvu vysielanému počas zvyšku dňa – ranné správy dostali názov Ranné Televízne noviny, podobne ako športové spravodajstvo – Ranné Športové noviny. Počasiu zostal pôvodný názov.
Teleráno - Ranné Televízne noviny
Predchádzajúcu grafiku Teleráno využívalo od roku 2009. Relácia je stabilným formátom Markízy, ktorý televízia vysiela od svojho začiatku. Prvýkrát sa na obrazovke objavila 2. septembra 1996 o 5:30. Dvaapolhodinový formát je v rannom vysielaní pravidelne lídrom trhu s nadpriemernými podielmi v komerčnej aj univerzálnej cieľovej skupine.
Od roku 2010 je Teleráno jedinou klasickou morning show na slovenskom trhu po tom, čo STV zrušila svoj Ranný magazín. Konkurenčná Joj v rovnakom roku ukončila vysielanie rannej šou s Adelou a Sajfom, pri ktorej spolupracovala s Fun rádiom.
Aktualizované 16:46: Nová zvučka Lampárne vychádza z predchádzajúcej, premiéru mala takisto v pondelok 16. septembra:
Nový obal dostal v utorok podvečer Reflex. Moderátori po novom jednotlivé reportáže uvádzajú z exteriéru, a nie zo štúdia ako doteraz.
Teleráno - nová grafika 2013
Teleráno - Počasie (grafika od 16. septembra 2013)
Teleráno - nové logo 2013