Gruppen-book

Facebook spustil ďalšiu samostatnú aplikáciu Facebook Groups – ako vyplýva z názvu, appka slúži na spravovanie skupín. To sa dalo robiť aj priamo z hlavnej mobilnej aplikácie, v novom softvéri je používateľské rozhranie prehľadnejšie. Ako píše Mashable, appka ponúka aj možnosť objavovať skupiny – Facebook vyberie nové „grupy“ podľa záujmov používateľa. V októbri využívalo skupiny 700 miliónov používateľov sociálnej siete, začiatkom roka to bolo ešte pol miliardy. Facebook má aj ďalšie appky – Messenger pre chatovanie, na ktorú bolo povinné prejsť tento rok, či Paper pre pohodlnejšie prezeranie spravodajského obsahu. Facebook okrem toho aktuálne spustil aj špeciálny News Feed, v ktorom sa zobrazujú články z oblasti technológií – FB Techwire. Sieť už skôr uviedla podobný kanál pre breaking news FB Newswire.

Taxi služba Uber špehuje novinárov božím pohľadom

Miliardy tweetov sa znovu objavili

Twitter vytiahol na zemský povrch vyše 100 miliárd starých tweetov, ktoré používatelia už márne hľadali. Dosiaľ totiž Twitter nezobrazoval vo výsledkoch vyhľadávania správy staršie ako zopár týždňov. Teraz svoj index prepracoval a useri môžu nájsť správy publikované od roku 2006, informovala firma na svojom blogu.

Uber sa hrá na bohov

Uber je šikovná služba, ktorá umožňuje zdieľanie cestovania autom či šoférovanie ľudí s tou výhodou, že platíte cez appku a dokážete vďaka tomu aj odhadnúť cenu cesty. Uber preto nemajú príliš v láske taxikári, no start-up má evidentne aj zvláštnu firemnú kultúru. Manažment má prístup k takzvanému God View módu, pri ktorom na mape vidí cestujúcich používateľov a dokáže ich aj identifikovať. Týmto módom sa pochválil manažér Ubera v New Yorku Josh Mohrer novinárke Buzz Feedu – mal jej povedať, že ju sledoval a dokonca jej ukázal aj jej pozíciu na mobile. Tieto citlivé údaje vraj má k dispozícii iba vedenie, nie bežní šoféri, hoci podľa jedného z bývalých zamestnancov bol God View k dispozícii voľne pre celý tím. Uber začal preverovať celý prípad. Buzz Feed už skôr informoval, že iný manažér internetovej firmy mal špehovať cez túto službu novinárov, ktorí kriticky písali o Uber. Celý príbeh na Buzz Feede.

Bill Cosby čelí škandálu

Americký komik Bill Cosby čelí veľkému škandálu – pred vyše desiatimi rokmi mal nadrogovať a znásilniť viaceré ženy. Po vypuknutí obvinenia sa ohlásili aj ďalšie údajné obete. B. Cosby známy aj zo sitcomu The Cosby Show všetky obvinenia odmieta, no zrušil viaceré mediálne vystúpenia – aktuálne mal vystúpiť napríklad v Late Show s Davidom Lettermanom či mal účinkovať v The Queen Latifah Show. Toto vystúpenie sa odsunulo. Najnovšie ohlásila presun jeho comedy špeciálu aj on-demand služba Netflix – program bol pôvodne naplánovaný na 28. novembra. B. Cosby v minulosti už čelil podobným obvineniam, v roku 2005 ukončil spor mimosúdnym vyrovnaním. Celý príbeh aj na AdAge.com.

Taxi služba Uber špehuje novinárov božím pohľadom

Bill Cosby Zdroj: SITA/AP

Samsung má vlastný YouTube

Samsung spustil vlastný videoportál Milk Video, ktorý je dostupný iba používateľom smartfónov Galaxy. Appka obsahuje videá, ktorých výber spravujú editori – do výberu sa dostanú zaujímavé klipy s virálnym potenciálom. Ako píše Mashable, Samsung pri tom spolupracuje s YouTube, servermi Vice, Buzz Feed, College Humor či Funny or Die. Časť obsahu by mala byť exkluzívna pre Milk Video. Samsung už prevádzkuje podobnú rádiovú službu Milk Music. V oboch prípadoch je využívanie bezplatné, má ísť o benefit pre používateľov mobilov značky Samsung.

Megareklama v NY Times

Aj keď pojem native content – reklama tváriaca sa ako redakčný obsah – sa spája najmä s online prostredím, denník New York Times priniesol túto stredu reklamný článok aj v printovej edícii. Zadávateľom je ropný koncern Shell, ktorý si kúpil 8-stranový špeciál. Reklamný článok – takzvaný advertoriál – nie je nič nové, native content má byť iný tým, že aj reálne dokáže zaujať čitateľov. V prípade inzercie od Shell obsahuje napríklad atraktívne infografiky, pekné zalomenie a interaktívne prvky cez augmented reality. Inzerciu vytvorilo špeciálne pre tento typ reklamy vytvorené oddelenie v New York Times T Brand Studio. Viac na Digiday.com.

Taxi služba Uber špehuje novinárov božím pohľadom

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)