Televízia Markíza v pondelok na neformálnom stretnutí s novinármi oficiálne predstavila svoju letnú reality šou Pláž 33. Samotný rovnomenný podnik je v procese výstavby a k jeho slávnostnému otvoreniu dôjde vo veľkom úvodnom priamom prenose v sobotu 7. júla 2012 o 20:15.
Po vlaňajšej Farme ide pre trhového lídra o druhú veľkú investíciu do leta po sebe. "Mám pocit, že aj v lete treba divákom niečo poskytnúť. Naozaj málo Slovákov sa dostane za hranice, veľa ľuďom sa tu žije veľmi ťažko. Televízia je pre nich zdrojom zábavy, potešenia, napätia či emócií a aj preto sa oplatí investovať do letnej sezóny," povedala pre Mediálne.sk generálna riaditeľka TV Markíza Zuzana Ťapáková.
Zdroj: TV Markíza
Za investíciou do reklamne slabšieho obdobia je podľa Ťapákovej tiež snaha udržať pozornosť diváka pred náročnou jeseňou, keď očakáva intenzívny zápas s konkurenciou. "Nejde však len o imidžové hľadisko, ale aj obchodné. Leto je síce hluchšie obdobie, ale máme veľa sponzorov a partnerov na Pláž 33. Tým, že sa nerobí veľa letných projektov, tak o product placement a sponzoring majú klienti záujem. V lete nemajú až tak veľmi kde odprezentovať svoje produkty a toto je jedna z veľmi dobrých foriem," vysvetlila.
Pláž 33 je pôvodný formát dvornej produkčnej spoločnosti MediaPro Entertainment Slovakia (MPE).
"Z produkčného hľadiska pôjde o výrazne náročnejší projekt, než bola napríklad Farma. Hlavne preto, že pôjde o interaktívny projekt a to dokonca v dvoch rovinách. Jednak z hľadiska divákov, ktorí budú svojim hlasovaním každý týždeň vyraďovať súťažiacich, a vôbec prvýkrát na Slovensku tiež bude interaktívny aj s ľuďmi z ulíc. Každý bude môcť prísť na Pláž 33, zabaviť sa, stretnúť súťažiacich, porozprávať sa s nimi," povedal generálny riaditeľ MPE Gabriel Popescu.
Reality šou nebude vznikať iba v samotnom podniku na nábreží Dunaja pri nákupnom centre Eurovea, ale aj v dome, kde budú súťažiaci prebývať vo svojom voľnom čase a nocovať.
"Súťažiaci nebudú tentokrát v izolácii, ako to bolo doteraz v iných reality šou, napríklad pri Farme. Bude veľmi zaujímavé sledovať, ako sa popasujú s tým, že budú mať možnosť prečítať si dennú tlač, interaktívne si o sebe pozrieť, čo napísali novinári. Z toho môžu vznikať veľmi zaujímavé neočakávateľné zvraty, situácie, vzťahy," načrtol riaditeľ Centra marketingu Michal Borec.
Šéfka Markízy nechcela odhadnúť, akú bude mať nový projekt výkonnosť z hľadiska sledovanosti. "Nikdy netipujem čísla. Samozrejme, ku každému formátu musíme mať exaktne pripravené predikty, ale nebudem ich teraz zverejňovať," dodala. Podľa zverejneného cenníka reklamy na júl očakáva trhový líder od Pláže 33 ratingy okolo 7 až 8 % v strategickej cieľovej skupine 12-54.
Zdroj: TV Markíza
Samotná stavba Pláže 33 nemusí byť len kulisou pre letnú reality šou. "Možno tu urobíme klzisko a budeme tu v zime korčuľovať, budú tu horieť ohne, vo vnútri sa urobí krb a prerobí sa to na zimný podnik," naznačila Ťapáková možné riešenia. "Budeme sa možno baviť o nejakých ďalších obchodných zámeroch s touto stavbou. Ak to vyjde a bude funkčná a dobrá, tak možno to aj nejakým spôsobom zobchodujeme. Možno z toho vznikne niečo, čo bude dlhšie súčasťou tejto peknej scenérie," dodala.
Podľa Ťapákovej je nasadenie nového formátu, ktorý nie je licencovaný, do istej miery riziko. "Dovolili sme si tento experiment aj preto, že je letná sezóna, pravdepodobne v jeseni by sme boli opatrnejší. Ale myslím si, že experimentovať treba, lebo inak by sme sa ani my nikam ďalej neposunuli," vysvetlila. "Verím, že keď ten formát vyjde a bude dobrý, tak bude možno zobchodovateľný aj v iných krajinách CME," uzavrela.
Zdroj: Mediálne.sk
Dvanásti súťažiaci budú v rámci šou pod vedením skúseného manažéra Jakuba Francisciho, majiteľa bratislavského baru a reštaurácie San Marten, budovať a rozbiehať "najatraktívnejší podnik tohto leta". Prístupný bude pre všetkých návštevníkov bratislavskej promenády. Moderátorkou projektu je Barbora Rakovská.
Markíza k Pláži 33 spustila ďalšiu fázu reklamnej kampane, nasadila nové upútavky a objavila sa tiež inzercia v tlači. Hlavným mediálnym partnerom projektu sa stalo Fun rádio.
Súťažiaci:
Dvanásti súťažiaci spoločne rozbehnú najatraktívnejší podnik tohto leta. Každý deň budú musieť zvládnuť nielen manuálne práce, ale aj prípravu strategických krokov a riadenie podniku. Vyskúšajú si všetky pracovné pozície - cez čašníka, barmana, kuchára, umývača riadu, animátora, či marketéra. Majú však nôž na krku - napriek chabým skúsenostiam v tomto biznise musia zabezpečiť, aby bol podnik úspešný. Tlak zvýši aj fakt, že každý týždeň jeden súťažiaci vypadne na základe SMS hlasovania.
Zdroj: TV Markíza
Vysielanie:
- viac ako dva mesiace
- päťkrát týždenne
- nová epizóda 24 hodín po nakrútení
- každý týždeň live šou
Pondelok
- dvaja súťažiaci dostanú imunitu
- určia sa dva tímy (každý týždeň sa zostavuje nový)
Utorok - Streda
- výber prvého duelanta v každom tíme
Štvrtok
- výber druhého duelanta v každom tíme
Sobota
- štyria duelanti (tím A a B)
- rozhodnutie o slabšom tíme = o dvoch najslabších duelantoch
- SMS rozhodnutie divákov = duelant s nižším počtom hlasov vypadáva
Pláž 33 v číslach:
- areál má rozmery 50 x 30 metrov
- na výstavbu sa použilo 100 kubíkov dreva a 13 ton kovu
- na Pláži bude 150 ton piesku
- v bazéne bude 55-tisíc litrov vody
- približne 70 miest na sedenie, okolo 500 na státie
- 12 nainštalovaných kamier a 2 "jednokameráky"
- použilo sa cca 50 km káblov
Zdroj: Mediálne.sk
Tvorivý tím:
- Réžia: Boris Bočev, Roman Bünger
- Producent: Gabriel Popescu, Alexandra Dubovská
- Kreatívny producent: Marián Bubeník
- Výkonný producent: Alexandra Kutná
- Scenár: Lukáš Sigmund, Lucia Perojuc
- Dramaturg: Erika Kresťanková
- Hlavný kameraman: Tibor Selický
- Produkcia: Andrea Varečková, Marián Németh