Premiéru dokumentu o zosnulom slovenskom hokejistovi Pavlovi Demitrovi pozeralo v nedeľu večer na Markíze 419-tisíc divákov z komerčnej cieľovky, čo televízii prinieslo trhový podiel 34 percent. S odstupom išlo o najsledovanejší program dňa u mladšieho publika 12 – 54.

V 12+ mala dlhšie promovaná snímka 38 – filmová pocta hokejovej legende 535-tisíc divákov a share 24,3 percenta.

V čase dokumentu bola Markíza trhovým lídrom, Tanec snov podľa audienčnej krivky prevzal žezlo po skončení filmu po 22:15. V komerčnej cieľovke malo finále tanečnej šou 263-tisíc divákov, rovnako ako pred týždňom, a trhový podiel 25,9 percenta.

Podľa peoplemetrov bola tanečná súťaž Joj trhovým lídrom v 12+ s 592-tisícovým publkom (32,5 %), čo je zároveň maximum z ôsmich odvysielaných epizód.

Tanec snov - sledovanosť
Dátum Rtg/12 - 54 (tis.) Shr/12 - 54 (%) Rtg/12+ (tis.) Shr/12+ (%)
8. marec 232 22 496 27,1
15. marec 262 24,3 526 28,5
22. marec 245 22,8 502 27,1
29. marec 256 23,1 572 29,9
5. apríl 233 19,3 488 24,3
12. apríl 241 23,6 543 30,5
19. apríl 263 24,3 586 31,4
26. apríl 263 25,9 592 32,5
Priemer 249 23,2 538 28,9

Markíza v druhej časti večera konkurovala filmom Ctihodný občan, ktorý sa končil až pred pol jednou v noci. Zaujal 134-tisíc mladších divákov (21 %) a 165-tisíc celkovo (14,9 %).

V sobotnom prime-time zviedli komerčné stanice pomerne vyrovnaný súboj. Lídrom bola Markíza s komédiou Zamenení, ktorú sledovalo 215-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (22,2 %) a 298-tisíc v 12+ (17,3 %).

Joj po 20:30 zaradila film To bude boj!, ten uprednostnilo 200-tisíc mladších divákov (20,4 %) a 274-tisíc v univerzálnej cieľovke (15,6 %).

V 12+ sa doťahovala Jednotka s Nečakanými stretnutiami, ktoré po 20:20 pozeralo 265-tisíc divákov (14,6 %). V komerčnej cieľovke mal formát tradične oveľa slabší výkon – 64-tisíc divákov a share 6,7 percenta.

Nad výkon komerčných staníc v 12+ sa verejnoprávna stanica dostala s následným seriálom Pravdivé príbehy s Katkou Brychtovou. Celkovo ho videlo 302-tisíc divákov pri podiele 16,3 percenta. U mladšieho publika išlo o 82-tisíc divákov (8,1 %).

Najsledovanejším programom dňa v komerčnej cieľovke bolo Najlepšie počasie na Joj, nevynechalo ho 216-tisíc divákov (23,7 %).

Príjemné jarné počasie ovplyvnilo aj piatkové počty ľudí pri televízoroch. Diváci navyše hojne prepínali, pri brejkoch aj v súvislosti s rozdielnymi časmi koncov programov na jednotlivých staniciach.

V komerčnej cieľovke bola lídrom po 20:30 Markíza s Búrlivým vínom. Seriál bol síce najsledovanejším programom dňa, má však za sebou ďalšie prekonané historické minimum – prvý raz klesol pod 200-tisícovú hranicu, sledovalo ho 194-tisíc mladších divákov pri podiele 18,5 percenta. V 12+ pozeralo Búrlivé víno 529-tisíc ľudí (26,9 %).

V priemere trhovou dvojkou u mladých bol galavečer Miss Slovensko 2015 na Joj, ten trval do 22:45 a najviac divákov si uchmatol po konci vinárskeho seriálu na Markíze. Hľadanie kráľovnej krásy zaujalo 191-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (19 %) a 304-tisíc v 12 +(16,7 %). V porovnaní s vlaňajškom išlo v prípade súťaže o podobný výkon - Miss Slovensko 2014, nasadená v sobotu, zaujala 188-tisíc divákov v 12 - 54 (16,8 %) a 324-tisíc v 12+ (16,9 %).

 

Tanec snov končil v 12+ na maxime, u mladých vyhral film o Demitrovi

Miss Slovensko 2015 Zdroj: SITA

Krok držala aj Jednotka s kvízom Čo ja viem, ktorý bol najsilnejším formátom stanice v celom týždni. Súťažný program videlo 317-tisíc divákov, trhový podiel bol na úrovni 16,3 percenta. V 12 – 54 sledovalo šou 159-tisíc divákov (15,4 %), od začiatku reklám na komerčných staniciach zhruba medzi 20:55 a 21:20 však bola Jednotka trhovou dvojkou u mladých a po konci Búrlivého vína okolo 21:30 nakrátko dokonca trhovým lídrom.