Televízia Joj počíta aj v tohtoročnej jesennej programovej štruktúre s licencovanou šou Got Talent. Pre Mediálne.sk to potvrdil vedúci PR oddelenia Jojky Jozef Gogola.

Je však pravdepodobné, že na rozdiel od prechádzajúcich troch ročníkov nepôjde už vo štvrtom pokračovaní o federálny projekt s českou televíziou Prima. Joj projekt zrejme pripraví „len“ ako národnú šou Slovensko má talent. 

„Doteraz sme šou producentsky, dramaturgicky a režijne pripravovali aj pre TV Prima. Napriek tomu, že táto spolupráca zabezpečila, že projekt bol v predchádzajúcich troch sezónach najúspešnejším programom oboch 

Talent bude opäť na jeseň. No zrejme už nie federálny

televízií, na ďalšej spolupráci sme sa zatiaľ nedohodli,“ uviedol Gogola. 

Pokračovanie spoločného projektu Joj aj Prima avizovali v programových brožúrach pre reklamných klientov a naznačili ho aj riaditelia oboch televízií počas posledného priameho prenosu tretej série. Štvrtá séria mala priniesť „niekoľko prekvapení“. 

Česká Prima práve v týchto dňoch predĺžila zmluvu so spoločnosťou Fremantle Media, ktorá vlastní licenciu k programu. Pre MaM.cz to potvrdil generálny riaditeľ FTV Prima Martin Konrád. 

Podľa uvedeného servera Prima chystá výberové konanie na výrobu relácie Česko má talent, s ktorým chce prísť zrejme na jeseň. 

Producenta, ktorý by vyrobil lokálnu verziu šou, začala podľa zistení Mediálne.sk hľadať česká komerčná televízia po tom, čo sa s Joj nedohodla na podmienkach. Podľa informácií z televízneho prostredia už totiž rokovania oboch televízií prebiehali a stroskotali na finančnej otázke. Prima plánovala znížiť rozpočet federálnej šou, čo sa slovenskému partnerovi nepozdávalo vzhľadom na snahu zachovať rovnaký objem a kvalitu vyrobených epizód. 

Talent bude opäť na jeseň. No zrejme už nie federálny

Zdroj: TV Joj

Riaditeľ Primy napriek tomu pre MaM.cz dodal, že sa nebránia ani pokračovaniu spolupráce s Joj. „Jednania so slovenskou stranou budú prebiehať,“ povedal pre web Konrád. Či sa ale rokovania ešte obnovia, je otázne. 

Lokálnu adaptáciu Got Talent už raz priniesla Markíza v roku 2008. Keď nevyužila opciu na šou, program jej „vyfúkla“ Joj a Markíza reagovala vlastným formátom Talentmania, ktorý nasadila oproti licencovanej šou. Got Talent Jojka od počiatku pripravovala ako medzinárodný projekt Česko Slovensko má Talent, program bol ťažiskový programom televízie v uplynulých troch sezónach. 

Tretí ročník šou sledovalo na jeseň 2012 priemerne 36,2 % divákov zo strategickej cieľovej skupiny 12-54, čo bolo výrazne nad priemerom stanice. Priemerný rating dosiahol hodnotu 13,8 %, čo predstavuje 461-tisíc mladších divákov. Napriek tomu boli v porovnaní s druhou edíciou talentovej šou výsledky sledovanosti slabšie, na jeseň 2011 sa druhej sérii ČSMT darilo o takmer šesť percentných bodov lepšie, v 12-54 zaznamenala priemerný share 42,0 %. Reláciu vyrába prevažne slovenský produkčný tím na čele s režisérom Jeffom Minaříkom.