Televízia Joj počíta aj v tohtoročnej jesennej programovej štruktúre s licencovanou šou Got Talent. Pre Mediálne.sk to potvrdil vedúci PR oddelenia Jojky Jozef Gogola.
Je však pravdepodobné, že na rozdiel od prechádzajúcich troch ročníkov nepôjde už vo štvrtom pokračovaní o federálny projekt s českou televíziou Prima. Joj projekt zrejme pripraví „len“ ako národnú šou Slovensko má talent.
„Doteraz sme šou producentsky, dramaturgicky a režijne pripravovali aj pre TV Prima. Napriek tomu, že táto spolupráca zabezpečila, že projekt bol v predchádzajúcich troch sezónach najúspešnejším programom oboch
televízií, na ďalšej spolupráci sme sa zatiaľ nedohodli,“ uviedol Gogola.
Pokračovanie spoločného projektu Joj aj Prima avizovali v programových brožúrach pre reklamných klientov a naznačili ho aj riaditelia oboch televízií počas posledného priameho prenosu tretej série. Štvrtá séria mala priniesť „niekoľko prekvapení“.
Česká Prima práve v týchto dňoch predĺžila zmluvu so spoločnosťou Fremantle Media, ktorá vlastní licenciu k programu. Pre MaM.cz to potvrdil generálny riaditeľ FTV Prima Martin Konrád.
Podľa uvedeného servera Prima chystá výberové konanie na výrobu relácie Česko má talent, s ktorým chce prísť zrejme na jeseň.
Producenta, ktorý by vyrobil lokálnu verziu šou, začala podľa zistení Mediálne.sk hľadať česká komerčná televízia po tom, čo sa s Joj nedohodla na podmienkach. Podľa informácií z televízneho prostredia už totiž rokovania oboch televízií prebiehali a stroskotali na finančnej otázke. Prima plánovala znížiť rozpočet federálnej šou, čo sa slovenskému partnerovi nepozdávalo vzhľadom na snahu zachovať rovnaký objem a kvalitu vyrobených epizód.
Zdroj: TV Joj
Riaditeľ Primy napriek tomu pre MaM.cz dodal, že sa nebránia ani pokračovaniu spolupráce s Joj. „Jednania so slovenskou stranou budú prebiehať,“ povedal pre web Konrád. Či sa ale rokovania ešte obnovia, je otázne.
Lokálnu adaptáciu Got Talent už raz priniesla Markíza v roku 2008. Keď nevyužila opciu na šou, program jej „vyfúkla“ Joj a Markíza reagovala vlastným formátom Talentmania, ktorý nasadila oproti licencovanej šou. Got Talent Jojka od počiatku pripravovala ako medzinárodný projekt Česko Slovensko má Talent, program bol ťažiskový programom televízie v uplynulých troch sezónach.
Tretí ročník šou sledovalo na jeseň 2012 priemerne 36,2 % divákov zo strategickej cieľovej skupiny 12-54, čo bolo výrazne nad priemerom stanice. Priemerný rating dosiahol hodnotu 13,8 %, čo predstavuje 461-tisíc mladších divákov. Napriek tomu boli v porovnaní s druhou edíciou talentovej šou výsledky sledovanosti slabšie, na jeseň 2011 sa druhej sérii ČSMT darilo o takmer šesť percentných bodov lepšie, v 12-54 zaznamenala priemerný share 42,0 %. Reláciu vyrába prevažne slovenský produkčný tím na čele s režisérom Jeffom Minaříkom.