Spravodajská televízia Ta3 po vyše roku od kompletnej zmeny grafického vizuálu ohlásila prechod na širokouhlý obraz vo formáte 16:9. Mediálne.sk o tomto zámere informovala PR manažérka Ta3 Barbara Písecká.
Prepnutie vysielania z režimu 4:3 na 16:9 plánuje Ta3 uskutočniť do konca prvého polroka 2011. "Vzhľadom na technickú náročnosť realizácie nebudeme konkretizovať presný termín," dodala Písecká.
Zmena obrazového formátu je prvou väčšou ohlásenou novinkou od januárového nástupu nového generálneho riaditeľa Michala Gučíka. Jeho predchodca Matej Ribanský sa prechodu na 16:9 bránil, odvolával si pri tom na prieskumy agentúry TNS Slovakia a internú analýzu. Argumentoval, že formát 4:3 je na Slovensku stále najrozšírenejší a je použiteľný pre staré i nové typy televízorov.
Ribanský tiež začiatkom minulého roka tvrdil, že širokouhlé vysielanie by Ta3 prinieslo aj technické problémy a znamenalo nutnosť mnohých zmien. Prispôsobiť by sa podľa neho musela grafika, televízia by potrebovala nové štúdiové kamery, svetelný park alebo monitory vo vysielacom reťazci. Viac informácií.
Zo slovenských televízií bola priekopníkom v širokouhlom formáte Markíza. Testovať ho začala v roku 2007, následne prepla najskôr spravodajstvo a od začiatku roku 2009 kompletne vlastnú tvorbu. Postupne pridávala i zahraničnú produkciu a upravila deformáciu loga pri 16:9. Najväčšie problémy mala s reklamami a zahraničnými filmami či seriálmi – v prvom prípade dobiehali staré kampane, v druhom nemohla svojvoľne zúžiť obsah v minulosti zakúpený v 4:3.
Od začiatku roku 2008 začala širokouhlý formát testovať a postupne ho využívať na všetkých troch okruhoch aj verejnoprávna Slovenská televízia. Ako posledná sa z najväčších televízií pridala Joj. Prechod na režim 16:9 spustila v marci 2010 a v septembri ho zavŕšila, keď v ňom začala vysielať aj spravodajstvo.