Spravodajská televízia Ta3 zmenila grafiku, ale formát obrazu nie. Naďalej vysiela v režime 4:3 a prechod na širokouhlý obraz 16:9 momentálne neplánuje. "Chápeme divákov, ktorí formát 16:9 požadujú, zároveň však vychádzame z prieskumov TNS, ktoré jednoznačne potvrdzujú, že formát 4:3 je stále najrozšírenejším na Slovensku," hovorí generálny riaditeľ Ta3 Matej Ribanský.
Ta3 sa podľa Ribanského nad požiadavkou 16:9 zamýšľa a dala si vypracovať aj vlastnú analýzu. Dospela k záveru, že v súčasnosti by nemalo význam prejsť na širokouhlý formát. Vysielanie vo formáte 4:3 je vraj použiteľné pre staré i nové typy televízorov.
Prechod spravodajskej televízie na 16:9 by priniesol aj technické problémy, jedným z nich je archív. "Prechod na nový formát predstavuje prekonvertovanie obsiahleho množstva materiálov, čo znamená časovo náročný proces," tvrdí Ribanský. A aj keby dostali materiály archivované od vzniku v roku 2001 do prijateľnej podoby, starého formátu sa nezbavia: "Podstatnejším dôvodom tiež je, že svetové agentúry nám zatiaľ poskytujú príspevky iba vo formáte 4:3." Širokouhlé vysielanie by pre Ta3 znamenalo tiež technologické zmeny – šéf stanice vyratúva, že na to treba okrem prispôsobenej grafiky i nové štúdiové kamery, svetelný park alebo monitory vo vysielacom reťazci.
"Na základe týchto argumentov sme dospeli k názoru, že spustenie vysielania vo formáte 16:9 by bolo pre spravodajskú televíziu na Slovensku predčasné," uzatvára Ribanský. Pripúšťa však, že keď sa aktuálna situácia na trhu zmení, prejdú na 16:9 i oni. "Zároveň sledujeme aj trendy v zahraničí, napríklad CNN stále vysiela vo formáte 4:3 a myslíme si, že tento formát je stále použiteľný."
- Posledný ohlásený prechod: Film+ chystá 16:9
Zo slovenských televízií má najvyšší podiel programov v širokouhlom formáte televízia Markíza. Testovať začala v roku 2007, následne prepla najskôr spravodajstvo a od začiatku 2009 kompletne vlastnú tvorbu. Postupne pridávala i zahraničnú produkciu a upravila deformáciu loga pri 16:9. Najväčšie problémy mala s reklamami a zahraničnými filmami či seriálmi – v prvom prípade dobiehali staré kampane, v druhom nemohla svojvoľne zúžiť obsah v minulosti zakúpený v 4:3. Širokouhlý formát má i Slovenská televízia v istej miere na všetkých troch okruhoch. Joj vysiela časť programu s čiernymi pásmi hore i dole a adekvátne k tomu posunutým logom i piktorgramom vekovej prístupnosti. Asi však nejde o automatické 16:9 s korektne vysielanou informáciou o A/R formáte, ale o 4:3 LetterBox, navyše bez zapnutej informácie Zoom. V istých káblových rozvodoch a na satelite sa totiž vysielanie Joj zobrazuje s pásmi i na nových typoch televízorov.