Rada pre vysielanie a retransmisiu rozdala v utorok 26. júna obzvlášť vysoké pokuty – Ta3 a Markíza dostali sankcie vo výške 10-tisíc eur, TV Joj tri pokuty spolu za vyše 8-tisíc eur.

Prevádzkovateľ Ta3, spoločnosť C.E.N., má zaplatiť 10-tisíc eur za porušenie pravidiel vysielania počas volebnej kampane. Dopustiť sa ich mala, keď necelý mesiac pred parlamentnými voľbami, 18. februára, odvysielala priamy prenos zasadnutia Ústrednej rady SDKÚ-DS, „ktorý mohol ovplyvniť hlasovanie voličov v prospech“ tejto strany, tvrdí rada.

Podľa zákona o voľbách do NR SR môžu vysielatelia okrem špeciálnych, radou schválených politických diskusií naďalej vysielať štandardné spravodajské a publicistické relácie. Živý prenos z rady SDKÚ-DS bol odvysielaný v rámci programu Správy, v rámci ktorého Ta3 pravidelne prináša prenosy tlačových besied. Rade evidentne prekážalo načasovanie pred voľbami. Odvysielanie tlačovky pre SDKÚ veľký prínos evidentne nemalo, strana dosiahla historicky najslabší výsledok.

Druhú 10-tisícovú pokutu dostala spoločnosť Markíza-Slovakia. Markíza opäť doplatila na promo programu v Televíznych novinách. Tentokrát sa hlavná spravodajská relácia Televízne noviny 17. januára venovala Hlasu Česko Slovenska.

Prevádzkovateľ TV Joj, spoločnosť Mac TV, dostal najvyššiu pokutu vo výške 4-tisíc eur za októbrové 

Ta3 a Markíza dostali 10-tisícové pokuty

vydanie reality šou Farmár hľadá ženu, ktorá bola podľa licenčnej rady nesprávne označená vekovou kategóriou. Aj ďalších 3 319 eur musí TV Joj zaplatiť za rovnaký program – táto sankcia sa týkala sponzora relácie Zetor Tractors. Problémom bola zreteľnosť oddelenia reklamy od programu. Pokuta vo výške tisíc eur padla kvôli upútavkam na Mafstory a Črepiny, ktoré Joj podľa rady opäť nesprávne označila vekovou hranicou.

Traja vysielatelia boli upozornení na porušenie zákona bez finančných následkov. Novácka eseročka Benet preto, lebo neoznačila lokálnu TV Nováky logom.

Prevádzkovateľ TV Nové Zámky, spoločnosť Novocentrum Nové Zámky, porušila zákon, keď moderátori jej spravodajských či publicistických programov vystupovali v reklame pre predajňu Motor-Car.

Carisma TV zas bola upozornená na porušenie zákona, pretože nevysielala v tých časových rozsahoch, aké jej určuje licencia.

Rada tiež otvorila viacero nových správnych konaní – už niekoľké v poradí sa bude týkať vekovej vhodnosti reality šou Hotel Paradise. Problém s traktorom môže mať aj TV Markíza, kvôli product placementu stroja značky John Deere v programe Farma.