Ta3 dostala od ministerstva pôdohospodárstva zákazku za 684-tisíc eur v decembri 2012. Podpísal ju vtedajší minister za Smer-SD Ľubomír Jahnátek.

Úrad pre verejné obstarávanie na netransparentný postup rezortu upozornila Transparency International. K výsledku skúmania sa úrad dopracoval po vyše troch rokoch. Konštatoval, že ministerstvo postupovalo nesprávne.

Úrad v rozhodnutí priamo uvádza, že porušenie zákona o verejnom obstarávaní malo vplyv na jeho výsledok. Ta3 – konkrétne spoločnosť C.E.N., ktorej patrí licencia na vysielanie, teda dostala peniaze protizákonne.

„Kontrolovaný svojím konaním porušil zákon o verejnom obstarávaní, respektíve konal v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní,“ napísal ÚVO v odpovedi k podnetu na kontrolu zo strany Transparency International. Tá dokument zverejnila na sociálnej sieti.

„Peniaze sú už dávno minuté, rybičky nezákonne spropagované, ministerstvo už má novú ministerku... Takáto kontrola už veľmi neplní funkciu. Ostáva tak aspoň dobrý precedens - štát by mal pri predeľovaní mediálnych zákaziek dbať na skutočnú súťaž a efektívne míňanie peňazí,“ napísala Transparency k výsledku prešetrenia.

Objednávka kampane z roku 2012 je historicky najvyšším kontraktom ministerstva pôdohospodárstva s Ta3. Spravodajskej televízii sa však darí aj pri získavaní peňazí z iných rezortov.

V prípade uvedenej kampane sa televízia zaviazala vyrobiť dva 30-sekundové reklamné videospoty s názvom Ryby, ktoré nasadila 340-krát, 12 dielov cyklickej 20-minútovej relácie s mesačnou periodicitou, „zameranej na poznávanie jednotlivých druhov sladkovodných rýb, ich kulinársku prípravu a užitočnosť konzumácie“ a desať polhodinových dokumentárnych filmov vysielaných v premiérach v prime-time.

Za mediálny priestor si Ta3 naúčtovala 427 500 eur a príslušnú daň, za produkciu spotov a dokumentov 142 500 eur plus DPH.

Ministerstvo tvrdilo, že v prípade zadania kampane realizovalo prieskum trhu a reklamný priestor v Ta3 vyšiel spomedzi celoplošných televízií ako najvýhodnejší.

Sme v tom čase informovalo, že rezort mal v úmysle pôvodne podpísať zmluvu za 150-tisíc eur s RTVS, ktorá si mala účtovať len peniaze za výrobu obsahu a odvysielanie spotov núkala zdarma. Kontrakt s verejnoprávnou televíziou však ministerstvo neuzavrelo.