Oficiálna infokampaň k prechodu na digitálne vysielanie si v mnohých obciach necháva na čas – informačné materiály prichádzajú do poštových schránok domácností, ale aj k starostom často jeden – dva týždne a dokonca niekedy aj pár dní pred vypínaním analógu. Na vypínanie začal s väčším predstihom upozorňovať telekomunikačný operátor Slovak Telekom. Zákazníkom svojich služieb zasiela na mobil aj tri týždne pred switch-offom textové správy s dátumom vypínania – podľa miesta bydliska klientov.
„Vo Vašom meste alebo obci bude 2.6.2011 odpojený analógový TV signál,“ informoval tento týždeň klientov z bratislavského regiónu. V spomínaný dátum sa v hlavnom meste ukončí vysielanie Dvojky (27. kanál), TV Joj (50. kanál) a Markízy (44. kanál) z vysielača Kamzík. Z pohľadu počtu obyvateľov sa vypnutie tohto analógového vysielača dotkne najviac domácností – medzi zasiahnuté okresy patria Bratislava, Senec, Pezinok, Malacky, Trnava a Dunajská Streda. Dosah vypínania môže relativizovať nižšia miera využívania antény pre príjem TV signálu v bonitnejšom regióne, kde ľudia viac využívajú káblovú televíziu, IPTV operátorov, MMDS alebo satelit.
Správa T-Comu má, samozrejme, aj obchodný aspekt. Operátor zákazníkom odkazuje, že „ak chcete aj ďalej pozerať televíziu,“ majú zavolať na infolinku spoločnosti, na ktorej hneď na úvod zaznieva informácia o vypínaní analógu s odkazom na operátora. Firma sľubuje informácie o prechode a zároveň láka na satelitný produkt MagioSat.
Ako pre Mediálne.sk doplnil Tomáš Palovský z oddelenia komunikácie Slovak Telekomu, T-Com má aj ďalšie regionálne cielené aktivity súvisiace s vypínaním analógu. Podľa jednotlivých oblastí sú zacielené televízne spoty, obsahujúce dátumy switch-offu, domácnosti v dotknutých oblastiach dostávajú do schránok letáky a komunikácia prebieha regionálne aj v mestskej hromadnej doprave.
Najmä prevádzkovatelia satelitných služieb v posledných mesiacoch navštevujú obce, kde sa má vypínať analógové vysielanie, a ponúkajú tento spôsob príjmu ako alternatívu. Dá sa očakávať, že v dôsledku malej programovej ponuky cez DVB-T do konca roka ešte rýchlejšie porastie podiel satelitného príjmu ako v posledných rokoch, kedy na trhu pribudlo niekoľko nových hráčov. V prospech digitálnej anténovej televízie hovoria najmä nízke náklady na potrebnú techniku.