Vzácnu zhodu dosiahli v nedeľnom prime-time obe komerčné televízie, ktoré sledoval zhruba rovnaký počet divákov. V prípade Joj aj Markízy išlo o nadpriemerný výsledok, no Superstar si pripísala negatívny rekord v počte divákov aj trhovom podiele.
V piatok a sobotu Markíza v hlavnom vysielacom čase zvíťazila, postaral sa o to fungujúci seriál Búrlivé víno a v sobotu komédia Hlavne nezáväzne.
Piatok 5. apríla 2013
Hoci počet divákov v posledný pracovný deň klesol pod 400-tisíc, rodinný seriál Búrlivé víno sa opäť stal najsledovanejším programom dňa. Podľa informácií Mediálne.sk si ho pozrelo 382-tisíc divákov v strategickej cieľovke 12-54 (sledovanosť 11,6 % / trhový podiel 29,7 %). Menší počet ľudí pri televízoroch na začiatku víkendu a silnejšia konkurencia v hlavnom vysielacom čase dostali rating Paneláka na Joj po dlhšom čase na jednociferný výsledok – seriál mal 304-tisíc mladších divákov (9,2 % / 23,5 %).
Na pomery Jednotky dosiahol nadpriemerné čísla ťažiskový projekt Milujem Slovensko, ktorý mal po veľkonočnom špeciáli premiéru v piatkovom slote. Ten je na prvom kanáli RTVS po konci Legiend popu naďalej formátovaný v zábavnom žánri. Zábavno-súťažnú šou sledovalo 174-tisíc mladších divákov (5,3 %/ 13,6 %), celkovo v 12+ ich bolo 348-tisíc (7,4 % / 15,6 %). S výrazným odstupom išlo o najsledovanejší program dňa v prípade verejnoprávnej televízie, druhý v poradí, rovnako panelová šou 5 proti 5, zaznamenal dovedna 225-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Na porovnanie, posledné premiérové Legendy popu dosiahli v piatkovom slote 15. februára v 12+ sledovanosť 311-tisíc ľudí (podiel 14,6 %).
Po Milujem Slovensko ponúkla Jednotka úvodnú epizódu premiérového česko-slovenského seriálu Policajti z centra. Ten mal výrazne menej divákov ako súťažná šou - prvú časť sledovalo 66-tisíc divákov v 12-54 a 146-tisíc v 12+ (podiel 8,0 %).
Väčšiu časť divákov ako obyčajne oslovila v piatok aj Dvojka vysielajúca druhý prípravný zápas slovenskej hokejovej reprezentácie zo Švédska. Najviac zarezonovala druhá tretina duelu štartujúca o 20:25, ktorú videlo 81-tisíc mladších divákov a 124-tisíc celkovo (2,6 % / 5,5 % v 12+).
V druhej časti piatkového večera zotrvalo najviac divákov verných Markíze, akčný film Colombiana bol lídrom na trhu s podielom 29,8 percenta. Najlepšie slovenské torty na Joj si udržiavajú stabilné čísla, ostatné vydanie dosiahlo share 20,9 percenta.
Sobota 6. apríla 2013
Po 20:20 bodovala Markíza s komédiou Hlavne nezáväzne v hlavných úlohách s Ashtonom Kutcherom a Natalie Portman, film sledovalo 295-tisíc divákov v komerčnej cieľovke (9,0% / 24,6 %). Na Joj počas celého večera bežala akčná snímka King Kong, film trvajúci s reklamnými prestávkami takmer štyri hodiny videlo 197-tisíc mladších divákov (6,0 % / 19,8 %). Po konci komédie na Markíze bol King Kong načas lídrom trhu.
Zdroj: TV Joj
Obligátne sa darilo Pošte pre teba na Jednotke, s výrazným zastúpením starších divákov program dosiahol v 12+ priemernú sledovanosť 9,9 percenta (share 21,8 %).
Najsledovanejší program dňa boli Televízne noviny na Markíze s 378-tisíc mladšími divákmi (37,0 %). Na Jojke bolo najúspešnejšou reláciou Najlepšie počasie, ktoré videlo 365-tisíc divákov (31,9 %).
Nedeľa 7. apríla 2013
Superstar na Markíze opäť potvrdila skôr klesajúcu tendenciu, ani tentoraz sa nedostala cez 400-tisícovú hranicu. Spevácku súťaž videlo 395-tisíc mladších divákov, pričom trhový podiel klesol na 29,5 percenta, čo je pravdepodobne jeden z najnižších podielov formátu na slovenskom trhu, kde sa okrem troch federálnych verzií vysielali aj tri lokálne šou Slovensko hľadá Superstar (z toho dve série na STV), vynímajúc vydanie z 31. marca 2013, ktoré malo podiel iba 14,7 percenta pre výpadok televízneho vysielania u viacerých operátorov.
SuperStar mala podľa tlačovej správy najviac divákov v cieľovej skupine mladých žien 15-24, ktoré Markíze priniesli trhový podiel 42,7 % a pri rozhodnutí až 58,7 %.
O štatisticky bezvýznamnú tisícku divákov viac mala v nedeľu večer Joj s animovaným filmom Doba ľadová 3 (12,0 % / 28,4 %). Na papieri ide o víťazstvo Joj, prvé v hlavnom vysielacom čase od štartu aktuálneho ročníka speváckej súťaže na Markíze (opäť vynímajúc neštandardné podmienky na trhu spred dvoch týždňov pri výpadku).
Zdroj: TV Markíza
Markíza dominovala najmä v neskoršej časti večera po konci filmu na Joj, diváci prepli na Superstar a subformát Superstar- Rozhodnutie mal po 22:55 podiel 35,1 percenta.
Dvojdielny film na Jednotke v nedeľu opäť zaostal, Hlasy Pamana si na úvod večera zvolilo 161-tisíc starších ako 12 rokov, druhú časť ich sledovalo 139-tisíc.
Pozíciu najsledovanejšieho programu dňa potvrdili Televízne noviny na Markíze so 474-tisíc divákmi v 12-54 (38,2 %), Noviny TV Joj videlo 360-tisíc mladších divákov (28,1 %).