Dohodu s licencorom formátu, spoločnosťou FremantleMedia, uzavrela televízia ABC. Podľa neoficiálnych informácií chce šou priniesť v marci 2018 a nasadiť ju na nedeľné večery, uvádza Variety.

ABC je jedinou z televízií takzvanej „veľkej štvorky (ABC, NBC, CBS, Fox), ktorá nemá práva na futbalovú ligu NFL. Tá sa vysiela práve v posledný večer týždňa.

O obnovenie American Idol mali záujem aj ďalšie stanice, ktoré boli v rokovaniach s Fremantlom. Odstúpil z nich napokon pôvodne hlavný záujemca NBC, ktorá vysiela podobnú šou The Voice. Záujem napokon prejavil aj Fox, ktorá sa Superstar vlani vzdal, no napokon nedal lepšiu ponuku ako ABC. FremantleMedia šou ponúkala s minimálnym objemom 25 hodín programu.

„American Idol je produkt popkultúry, ktorý z televízneho vysielania odišiel príliš skoro. ABC je tým správnym domovom, aby sme znovu zapálili pre šou jej početnú skupinu fanúšikov,“ povedal šéf zábavy ABC Channinga Dungeyho.

Televízia zatiaľ žiadne detaily o podobe programu nezverejnila, nie sú teda známe mená porotcov ani moderátorov. Do tejto úlohy by sa mohla vrátiť tvár predošlých sérií Ryan Seacrest, ktorý na ABC aktuálne moderuje aj rannú šou.

American Idol bežal na stanici Fox od roku 2002. Od sezóny 2003/2004 bol program osem rokov najsledovanejšou cyklickou šou v amerických televíziách. Svoj pomyselný vrchol dosiahol formát v roku 2006, keď ho v priemere sledovalo 12,4 milióna divákov v produktívnej cieľovke 18 – 49 a dovedna vyše 36 miliónov ľudí, sumarizuje Variety.

Sledovanosť postupne klesala – v doteraz poslednej 15. série vysielanie v roku 2016 k 2,2 milióna v užšej cieľovke a 9,1 milióna divákom celkovo. Pre televíziu už šou nedávala dostatočný ekonomický zmysel.