Superfinále Talentmanie bolo najsledovanejšie vôbec, v skupine 12-54 skončilo lepšie ČSMT

Talentová jeseň sa skončila. Týždeň po Česko Slovensko má talent včera veľkým "superfinále" vyvrcholil ťažiskový projekt Markízy a Novy Talentmania. Vyrovnaný ratingový súboj s ním u mladších divákov zohrala premiéra animovaného filmu Ratatouille na TV Joj. V základnej cieľovej skupine 12+ s výrazným odstupom zvíťazila Talentmania.

Superfinále Talentmanie bolo najsledovanejšie vôbec, v skupine 12-54 skončilo lepšie ČSMT
Zdroj: © 2010 Kittler Dusan

Posledná Talentmania dosiahla podľa tlačovej správy v strategickej cieľovej skupine 12-54 rating 14,6 % a trhový podiel 43,2 %. V porovnaní s minulotýždňovým finále Česko Slovensko má talent (15,1 % / 42,6 %) na Joj zaostala v počte divákov o päť desatín ratingového bodu a o šesť desatín percentného bodu bola úspešnejšia z hľadiska trhového podielu. Nešlo ani o najsledovanejší program dňa v danej cieľovke, predbehli ho krátke spravodajské formáty Šport (16,0 % / 43,8 %) a Najlepšie Počasie (15,8 % / 41,9 %) na Joj.  

Joj Talentmanii v 12-54 úspešne konkurovala s premiérou animovaného filmu Ratatouille (13,7 % / 34,2 %), ktorý sa podľa tlačovej správy stal najsledovanejším akvizičným titulom minulého týždňa.

V univerzálnej cieľovke 12+ bola Talentmania (869-tisíc, 18,4 % / 47,9 %) s výrazným odstupom najsledovanejším nespravodajským programom dňa, keďže ju preferovalo väčšie množstvo starších divákov. Išlo o vôbec najsledovanejšie vydanie oboch jesenných talentových šou. Minulotýždňové finále Česko Slovensko má talent predstihla o 135-tisíc divákov, mala však výhodnejšiu pozíciu, včera si totiž obe šou jedinýkrát nekonkurovali.

Ratatouille (535-tisíc, 11,3 % / 25,1 %) aj v tejto cieľovke zabezpečil pre Joj nadpriemer, nasledujúca snímka Čiernočierna tma (130-tisíc, 2,8 % / 12,0 %) už podľahla vyvrcholeniu Talentmanie a prepadla. Jednotka STV sa s dvojdielnym filmom Arn - templársky rytier (263-tisíc, 5,6 % / 12,0 % a 226-tisíc, 4,8 % /13,9 %) pohybovala okolo svojho sezónneho priemeru.

Superfinále Talentmanie bolo najsledovanejšie vôbec, v skupine 12-54 skončilo lepšie ČSMT
Zdroj: © 2010 Kittler Dusan

Zdroj: TV Markíza

Takmer štvorhodinová Talentmania navýšila svoj trhový podiel najmä po skončení filmu Ratatouille na Joj, približne od 22:30. Markíza taktizovala s nasadzovaním reklamných brejkov, medzi 20:00 a 22:00 odvysielala štyri, medzi 22:00 a 24:00 už iba jeden. Joj mala štyri v oboch časových úsekoch.

V 12+ včera Markíza dosiahla v prime-time podiel 38,7 %, Joj 26,3 % a Jednotka 11,6 %. Celodenne Markíza zaznamenala podiel 33,8 %, Joj 19,8 % a Jednotka 14,5 %.

Nedeľné talentové šou

Talentmania, Markíza

  • 5. december: 869-tisíc divákov, share 47,9 % (12+) / 43,2 % (12-54)
  • 28. november: 599-tisíc divákov, share 30,5 % (12+) / 27,7 % (12-54)
  • 21. november: 672-tisíc divákov, share 34,7 % (12+) / 34,0 % (12-54)
  • 14. november: 575-tisíc divákov, share 30,1 % (12+) / 29,2 % (12-54)
  • 7. november: 618-tisíc divákov, share 32,6 % (12+) / 31,5 % (12-54)
  • 31. október: 610-tisíc divákov, share 33,5 % (12+) / 33,2 % (12-54)
  • 30. október: 507-tisíc divákov, share 27,2 % (12+) / 29,3 % (12-54)
  • 24. október: 613-tisíc divákov, share 32,2 % (12+) / 31,7 % (12-54)
  • 23. október: 511-tisíc divákov, share 28,0 % (12+) / 30,1 % (12-54)
  • 17. október: 623-tisíc divákov, share 32,1 % (12+) / 32,4 % (12-54)
  • 16. október: 538-tisíc divákov, share 30,2 % (12+) / 31,6 % (12-54)
  • 10. október: 631-tisíc divákov, share 33,0 % (12+) / 32,9 % (12-54)
  • 9. október: 561-tisíc divákov, share 31,4 % (12+) / 34,0 % (12-54)
  • 3. október: 660-tisíc divákov, share 34,5 % (12+) / 34,6 % (12-54)
  • 26. september: 645-tisíc divákov, share 31,6 % (12+) / 32,2 % (12-54)
  • 19. september: 747-tisíc divákov, share 36,3 % (12+) / 36,9 % (12-54)
  • 12. september: 816-tisíc divákov, share 40,5 % (12+) / 41,2 % (12-54)
  • 5. september: 771-tisíc divákov, share 38,0 % (12+) / 40,6 % (12-54)
  • 29. august: 756-tisíc divákov, share 37,5 % (12+) / 38,9 % (12-54)

Česko Slovensko má talent, Joj

  • 28. november: 734-tisíc divákov, share 38,9 % (12+) / 42,6 % (12-54)
  • 21. november: 586-tisíc divákov, share 29,8 % (12+) / 32,8 % (12-54)
  • 14. november: 590-tisíc divákov, share 30,5 % (12+) / 34,3 % (12-54)
  • 7. november: 571-tisíc divákov, share 29,0 % (12+) / 32,0 % (12-54)
  • 31. október: 551-tisíc divákov, share 29,7 % (12+) / 32,3 % (12-54)
  • 24. október: 589-tisíc divákov, share 29,6 % (12+) / 34,3 % (12-54)
  • 17. október: 722-tisíc divákov, share 34,8 % (12+) / 37,9 % (12-54)
  • 10. október: 671-tisíc divákov, share 33,8 % (12+) / 37,9 % (12-54)
  • 3. október: 716-tisíc divákov, share 36,1 % (12+) / 40,1 % (12-54)
  • 26. september: 853-tisíc divákov, share 41,7 % (12+) / 45,1 % (12-54)
  • 19. september: 822-tisíc divákov, share 39,4 % (12+) / 43,3 % (12-54)
  • 12. september: 771-tisíc divákov, share 38,1 % (12+) / 41,2 % (12-54)
  • 5. september: 731-tisíc divákov, share 36,1 % (12+) / 39,5 % (12-54)
  • 29. august: 598-tisíc divákov, share 29,2 % (12+) / 30,6 % (12-54)

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, PMT, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 17:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.

Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.