Nedeľňajšie finále ligy amerického futbalu NFL malo napriek jednoznačnému priebehu opäť rekordnú televíznu sledovanosť. V poradí 59. Super Bowl, v ktorom Philadephia Eagles nedali šancu obhajcom titulu Kansas City Chiefs a zvíťazili 40:22, si na všetkých platformách nenechalo ujsť v priemere 126 miliónov divákov, oznámila vysielacia spoločnosť Fox Sports.
Rekord padol tretí rok po sebe
Super Bowl je dlhodobo najsledovanejším televíznym programom v USA. Zápas na štadióne Superdomu v New Orleans dosiahol maximálnu sledovanosť v druhej štvrtine, keď sa za už prakticky rozhodnutého stavu 24:0 pozeralo 135,7 milióna ľudí.
Finále sa zúčastnil americký prezident Trump. Podľa CNN dorazila aj rada ďalších, napríklad americký hudobník Jay-Z, herec Kevin Coster či britský spevák a skladateľ Paul McCartney. Nechýbala rovnako ako vlani speváčka a skladateľka Taylor Swiftová, ktorá je priateľkou hráča Trevisa Kelceho z tímu Kansas City Chiefs. Cena reklamného priestoru v dĺžke 30 sekúnd sa tento rok vyšplhala na rekordných osem miliónov dolárov.
![Super Bowl](https://dam.nmhmedia.sk/image/609e013b-af37-4568-9816-a1af12b9eba5_phpcakmgj.jpg/960/540)
Super Bowl vyhnal cenu reklamy do závratných výšin: Firmy platia milióny dolárov za 30 sekúnd
Doteraz najvyššiu televíznu sledovanosť zaznamenal vlaňajší Super Bowl medzi Chiefs a San Franciskom (25: 22 po predĺžení). Vysielanie stanice CBS vtedy sledovalo priemerne 123,4 milióna divákov. O rok skôr pri dueli Kansasu City s Philadelphiou (38:35) si zapolo prenos 115,1 milióna divákov.
Super Bowl v USA dominuje historickým štatistikám televíznej sledovanosti. Z dvadsiatky najsledovanejších programov zaujíma 19 miest, jedinou výnimkou je záverečný diel seriálu M.A.S.H., na ktorý sa v roku 1983 pozeralo v priemere 106 miliónov divákov.