Slovenská televízia na svojom webe zverejnila, ako plánuje pokryť zimnú olympiádu z programového hľadiska a koľko bude stáť počas nej reklama. Ako vyplýva z cenníka určeného obchodným partnerom, najlukratívnejší je mužský hokej.
Za štandardný 30-sekundový spot počas hokejových zápasov so slovenskou reprezentáciou na Dvojke si dcérska spoločnosť STV 1.2media pýta 600 eur. V prípade powerbreaku, čiže nie medzi tretinami, ale uprostred zápasu, sa cena vyšplhá na tisíc eur a sponzoring jedného zápasu stojí 1 800 eur. Inzerenti toľko zaplatia napriek vysielaniu v skorých ranných hodinách, napríklad prvé tri súboje našej reprezentácie sú v pláne o 6. hodine ráno a o 1:30 v noci. I tak pôjde o najziskovejšie miesta v programe Dvojky vo februári, prevyšujúce aj 540-eurovú Famíliu v prime-time.
Mimo hokeja si Dvojka stanovila olympijský prime-time medzi 18:00 a 22:00, kedy za jednu reklamu pýta 400 eur. Značná časť športových prenosov sa odohrá až potom; do 3. rána platia inzerenti 150 eur za spot. Rádovo lacnejšie vyjde reklama na Trojke: tá nestanovila žiaden silný slot, za reklamu hocikedy od polnoci do polnoci pýta jednotne 80 eur. Viac nechce ani pri zápasoch slovenskej mužskej hokejovej reprezentácie; zvýšené požiadavky má iba pri ich sponzoringu a powerbreakoch.
STV počíta s tým, že silné športové prenosy bude môcť sponzorovať viac klientov, limit nestanovuje. Zároveň umožňuje zmeniť cenu reklamy; ponúka napríklad balík kombinujúci Dvojku a Trojku. "ZOH vo Vancouveri sa môžu stať druhým najväčším projektom (po LOH v Pekingu 2008) v histórii STV," tvrdí v cenníku.
- Druhá olympiáda Trojky: Olympíjske hry v Pekingu boli jej veľkým štartom
Olympiáda sa začne už o tri týždne, potrvá od 12. do 28. februára. Predpokladá sa s účasťou dvoch družstiev a 75 športovcov zo Slovenska, STV bude niektoré prenosy so slovenskou účasťou prenášať paralelne na Dvojke i Trojke, v ostatných prípadoch môžu ísť na dvoch okruhoch rôzne disciplíny. Niekoľko stoviek priamych prenosov či ceremoniály doplní ranným štvrťhodinovým prehľadom Dobré ráno Kanada, telefonickou súťažou 5 olympijských kruhov, pôvodnými reportážami Javorový list dvakrát denne a štyrikrát denne Olympijským štúdiom. Trojka sa bude venovať olympiáde nonstop, Dvojka podľa cenníka reklamy hlavne po 18. hodine, v noci, ráno a dopoludnia. "Celkový objem vysielania ZOH je na oboch okruhoch najväčší v histórii Slovenskej televízie," cituje portál DigiZone.cz PR manažéra STV Branislava Šantu s dodatkom, že na Dvojke bude olympijských 144 hodín, na Trojke 396.
Čo ponúkne STV počas olympiády
zdroj: Cenník komerčných prvkov
- slávnostný otvárací a záverečný ceremoniál v priamom prenose paralelne na Dvojke a Trojke
- športové prenosy na Dvojke a Trojke
- ranný prehľad „Dobré ráno Kanada“ na Dvojke
- olympijské štúdiá počas pracovných dní a víkendov na Dvojke
- komentáre a rozhovory s hosťami olympijského štúdia
- pravidelný magazín Javorový list – reportáže, súťaž 5 olympijských kruhov a poobedný sumár dňa paralelne na Dvojke a Trojke
- slovenská hokejová reprezentácia v olympijskom turnaji paralelne na Dvojke a Trojke a ostatné hokejové zápasy v priamom prenose a v reprízach