S blížiacim sa vypínaním prvých analógových vysielačov spustila Slovenská televízia (STV) od 5. októbra 2010 druhú etapu informačnej kampane. Už nemá iba informatívny charakter, obsahuje aj "aktivačné prvky", ktoré by mali občanov mobilizovať k technickému „prezbrojeniu“ domácej televíznej techniky, aby ju mohli využiť na príjem digitálnej televízie. Uvádza sa to vo vedením STV schválenom materiáli, ktorý Mediálne.sk poskytol hovorca Peter Susko.
Kampaň má byť zameraná najmä na spustenie ďalších dvoch multiplexov a na prípravu obyvateľstva na časovo obmedzené trvanie analógového vysielania v jednotlivých lokalitách Slovenska a jeho postupné vypínanie. Jednotlivé kroky sú podľa dokumentu časovo zosúladené s Harmonogramom vypínania prvých analógových vysielačov, resp. vykrývačov a zapínania vysielačov verejnoprávneho multiplexu.
STV bude v rámci spravodajských relácií komplexne informovať o vypínaní jednotlivých vysielačov. K 25. októbru sa má analóg odmlčať v Medzeve (Dvojka) a Veľkom Krtíši (Jednotka, Dvojka), k 15. novembru v Revúcej (Dvojka) a k 25. novembru v Martine (Jednotka, Dvojka). Televízia prinesie v spravodajstve aj výpovede respondentov z daných oblastí pred vypnutím analógového a aj po zapnutí digitálneho signálu. Informovať bude aj o dôležitých termínoch, v ktorých budú zapnuté druhý a verejnoprávnay multiplex DVB-T v lokalite Hnúšťa, Krompachy, Prievidza, Uhrovec a Dolný Kubín.
V rámci publicistiky a cyklických relácií chce verejnoprávna televízia v infokampani zopakovať základné rozdiely medzi dožívajúcim analógovým a nastupujúcim digitálnym vysielaním (prijímače, antény, doplnkové zariadenia k analógovým prijímačom, príjem signálu v dopravných prostriedkoch, využívanie EPG atď.). Pribudnúť majú informácie súvisiace s obdobím paralelného analógového a digitálneho pozemského vysielania a spustenia komerčného a verejnoprávneho multiplexu. Táto časť kampane má byť zameraná predovšetkým na prípravu obyvateľstva v lokalitách kde bude vypínané analógové vysielanie.
STV tiež plánuje pripraviť ikony a lišty prípadne iné grafické prvky, ktoré bude možné vysielať formou injektáže, resp. kraulov v rôznych typoch programov. "Budú obsahovať stručnú informáciu, že analógový signál z daného vysielača, resp. v danej lokalite bude v určitý deň a hodinu definitívne vypnutý. Z technického hľadiska musí byť infografika aplikovaná celoplošne. Efekt bude v tom, že všetci televízni diváci na Slovensku dostanú informáciu, že podobná situácia neodvratne nastane aj v ich lokalite a preto sa na ňu musia včas pripraviť," píše sa v dokumente. V prípade, že Towercom zriadi hotline, na ktorej by spoločnosť poskytovala okamžité informácie súvisiace s prechodom STV zabezpečí propagáciu čísla v infografike priamo vo vysielaní ale aj na webe a v teletexte STV.
Vo vybraných lokalitách, v ktorých dočasne nebude počas výstavby verejnoprávneho multiplexu dostupný signál, zabezpečí STV prístup k hlavnej spravodajskej relácií prípadne ďalších programov prostredníctvom prezentácie internetového, alebo satelitného streamu vo vhodných verejných priestoroch, napríklad kinosálach, obecných úradoch či školách.
STV už v spolupráci s Towercomom súbežne so štátnou kampaňou v súvislosti s budovaním DVB-T siete uskutočnila viaceré formy vlastnej informačnej kampane. V prvej etape digitalizácie – budovania prvého (prechodného) multiplexu boli odvysielané predovšetkým informačné príspevky a rozhovory v spravodajských a publicistických reláciách. Zároveň na základe vyhláseného výberového konania na realizáciu informačnej kampane STV uzavrela s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácii Zmluvu o spolupráci pri vysielaní spotov, oznamov a relácií vo verejnom záujme. Vlastnú informačnú kampaň STV podporuje aj aktivitami na svojej internetovej stránke a teletexte.
Prevádzkovateľ DVB-T Towercom bude vypínať frekvencie všetkých troch celoštátnych televízií, teda okrem STV aj frekvencie Markízy a TV Joj. Obe sa pritom tento rok odvolali voči odňatiu kmitočtov na Najvyššom súde, ktorý im dal za pravdu a vec vrátil Rade pre vysielanie a retransmisiu. Zoznam vysielačov a predpokladané termíny vypínania na webe Towercomu.
V dotknutých oblastiach nasadí miestnu kampaň aj Towercom. Jej cieľom je informovať o ukončení analógového vysielania a výhodách DVB-T. Po obciach bude chodiť autobus s predvádzacím zariadením a rovno aj predajcom potrebnej techniky. Od minulého týždňa má prebiehať aj kampaň v lokálnych printových a rozhlasových médiách a direct-mailová kampaň cielená na starostov. Od tohto týždňa by mali informačné letáky nájsť v svojich schránkach aj domácnosti.