Slovenská televízia po necelých dvoch sezónach na neurčito preruší piatkovú retro reláciu Takí sme boli. Povedala to hovorkyňa Želmíra Habánová na webe STV.
Hovorkyňa v odpovedi zdôraznila, že koniec sa týka najmä "podoby, v akej sa v súčasnosti vyrába a vysiela". Dôvodov má byť viac: zlá finančná situácia STV súvisiaca s neschválením rozpočtu a najmä vyčerpanie škály tém a hostí.
STV ale definitívne reláciu nepochováva. Podľa Habánovej sa v televízii čaká, že tvorcovia iniciatívne prídu s "inovatívnymi návrhmi, námetmi a novými prvkami, ktorých výsledkom by mohol byť návrat relácie v jej novej podobe".
Na margo živostnosti Takí sme boli sa v septembri minulého roka vyjadril jej hostiteľ Milan Kňažko. "Ide o to, aby relácia mala zaujímavých hostí. Odhadujem, že ešte na Slovensku a v Česku sú ľudia minimálne na 40 – 50 relácií. Ale to je iba jeden dôvod. Ďalšia je sledovanosť. Samozrejme, vstupujú sem aj iné ekonomické či programové okolnosti, a tie už ja neriešim," povedal pre Eurotelevíziu.
Milan Kňažko sa bude na Jednotke premiérovo objavovať do konca marca. Reláciu Takí sme boli potom čaká inovovanie alebo zánik.
Kňažko tak hovoril v čase, keď sa nad reláciou prvýkrát zmrákalo. Bývalý štatutárny zástupca Jozef Mračna totiž ešte v roku 2008 navrhoval zrušiť Takí sme boli a ako náhradu zaradiť "nízkorozpočtovejší program Retro show, ktorý bude svojím spracovaním zameraný na vekovo širšie divácke spektrum". Hrozba pominula po schválení zákona o úhrade za služby verejnosti, od ktorého si STV sľubovala vyššie príjmy do rozpočtu. Na jeseň 2008 sa vrátila – vtedajšia programová šéfka Mária Sedláková podľa vlastných slov kládla dôraz na divácku úspešnosť programu a fakt, že má stabilného diváka.
Takí sme boli napokon "pozastaví" Štefan Nižňanský, ktorý šou vo svojej Tvorivej autorskej dielni označoval za vhodný príklad, ako STV môže moderne a efektívne nadviazať na viac ako 50 rokov svojej existencie.
Takí sme boli bývalo dlhodobo pilierom sledovanosti Jednotky. V najsilnejšom období koncom apríla 2008 malo podľa informácií Mediálne.sk podiely nad tridsiatkou. Momentálne dosahuje jedny z najnižších trhových podielov vo svojej histórii. Škodí mu najmä markizácke Aj múdry schybí, vysielane s týždennou periodicitou. Viac informácií.
Verejnoprávna spomienková relácia, dodávaná externou firmou Elaia Design Studio, patrí medzi najdrahšie na Jednotke. Spočiatku podľa informácií Mediálne.sk stála jedna epizóda 1,5 milióna korún, čiže napríklad trikrát viac ako Aj múdry schybí. Neskôr náklady klesli údajne na milión. Jedným z úsporných opatrení bol presun výroby z Hlohovca do štúdia STV v Mlynskej doline.
Sezóna 2008 / 2009
Markíza
Off-time novinky:
1. Skvelý deň
Prime-time novinky & vrátené tituly:
2. Modré z neba
7. Rádio (ohlásené)
Zrušené z minulých sezón:
1. Priateľky
Joj
Off-time novinky:
1. Súdna sieň
2. Webmaster
5. Prvé Noviny
6. Promi Noviny
Prime-time novinky & vrátené tituly:
10. Profesionáli
11. Dr. Hermanová
12. Ako som prežil
Zrušené z minulých sezón:
1. Páli vám to?
2. Vojna slov
3. Noviny Plus
Jednotka
Off-time novinky:
3. Hitmánia
4. Zlaté hity
5. Kinohit
6. Chart One
7. Fokus
9. Klik
Prime-time novinky & vrátené tituly:
11. Lekárske omyly a víťazstvá
14. Adela (ohlásené)
15. Najväčší Slovák (ohlásené)
Zrušené z minulých sezón: