Žiadna retro šou, ale moderný program, ktorý oslavuje "velikánov" slovenskej popovej scény. Tak dnes Slovenská televízia na tlačovej konferencii novinárom predstavila svoj jesenný ťažiskový projekt Legendy popu, ktorý vedenie Rozhlasu a televízie Slovenska považuje za prvý formát z jej dielne, nezdedený projekt z minulosti ako seriály Zlomok sekundy a Gympel.tv.
"Vstup do tohto ťažiskového projektu nám umožnila ekonomická resuscitácia STV, ktorá prebiehala od januára až do týchto dní. Veľmi veľa si od neho sľubujeme, lebo stavia na pozitívnej nostalgii, na tom, čo je osvedčené, na osobnostiach a menej na celebritách," povedal programový riaditeľ STV Andrej Miklánek.
Deväť stominútových piatkových priamych prenosov bude postupne venovaných interpretom Tublatanka, Peter Nagy, Miro Žbirka, Elán, Robo Grigorov, Modus a Janko Lehotský, Beáta Dubasová, Richard Müller a Pavol Hammel. Ich najväčšie hity v programe prespievajú zástupcovia mladšej generácie speváckov a hudobníkov, medzi inými aj Miro Šmajda, Mária Čírová, Zuzana Smatanová, Ivan Tásler, Peter Cmorik, Tomáš Bezdeda, Lucia Lancošová, Robo Papp, Dominika Mirgová, Michal Chrenko či Jakub Petraník.
Zdroj: SITA
Hudobno-zábavnú šou bude režírovať Tomáš Eibner, sprevádzať ňou budú herečka Kristína Farkašová a moderátor Milan Zimnýkoval. V programe majú byť použité aj archívne záznamy, rozhovory, klipy a koncerty jednotlivých interpretov. Tí budú aktívnou súčasťou šou a na záver vždy odohrajú jeden zo svojich najväčších hitov.
V programe bude vždy účinkovať aj trojica glosátorov, ktorí sa nejakým spôsobom spájajú s danou legendou, či už ako svedkovia doby, alebo blízki priatelia a kolegovia. Prinášať majú tiež cenné spomienky, príhody, či zaujímavé zážitky. Medzi inými sa v tejto úlohe objavia Milan Lasica, Marcel Forgáč, Milan Kňažko a Martin Sarvaš. Hity jednotlivých popových legiend budú v priamom prenose zároveň súťažiť o titul „Naj“, pričom o víťaznej piesni rozhodnú diváci prostredníctvom SMS hlasov.
Autorom formátu je produkčná spoločnosť Maya, ktorá ho pre RTVS vyrába s rovnakým tímom, ktorý v minulosti pre STV pripravoval úspešný ťažiskový projekt Hit storočia a jeho voľné pokračovanie Môj najmilší hit. "Bol to veľmi náročný proces, keďže sme začali veľmi neskoro a sú tam aj rôzne ekonomické nedostatky, ktoré sme museli zvážiť a pripraviť tak, aby si divák nič nevšimol," povedal režisér Tomáš Eibner.
Deväť priamych prenosov plánuje Jednotka vysielať pravidelne až do 16. decembra 2011 zo svojho najväčšieho štúdia MD 4. Šou bude mať náročnú pozíciu, konkurovať jej budú tanečná šou Let's Dance na Markíze, akčné filmy na Joj či americká verzia šou X Factor na Joj Plus. Nadväzovať na ňu bude zo štvrtka presunutá talkšou Jarmily Lajčákovej Hargašovej Tandemy.
"My ten piatkový slot považujeme za náš a dosť nás uráža, že sa tam snažia napchať iné televízie. Legendy popu sú vlastne vrcholom toho, na čo sme sa zmohli," povedal Miklánek. Piatkovú tradíciu veľkých šou STV odštartovali dve kolá Slovensko hľadá SuperStar, neskôr sa v slote objavili projekty Supertelo, Superkraj, Hit storočia a Môj najmilší hit. V roku 2007 STV skúsila komornejšou, no spočiatku úspešnú talkshow Takí sme boli a napokon talentovú šou pre mládež Mini Talent Show. "Uvedomujeme si, že s týmto programom vstupujeme nie na nejaký nepopísaný stôl, ale do pomerne silného prostredia. Vieme veľmi dobre, kto je na druhej strane linky, čo sa týka programov iných televízií, ale napriek tomu sa domnievame, že máme potenciál byť dôstojnou alternatívou," dodal s dôvetkom, že "každý tanec sa raz skončí, ale náš program sa v tom čase ešte neskončí".
RTVS chce Legendami popu osloviť univerzálneho diváka. "Vychádzali sme z toho, aký je momentálne náš divák - starší, konzervatívnejší. Domnievame sa, že Legendy popu sú niečo, čo by ho mohlo zaujať, ale zároveň majú potenciál, aby nabalili aj mladších divákov, ktorých zatiaľ máme trošku problém osloviť. Celý spôsob spracovania bude dynamický, ale nie tak, aby sme konzervatívneho diváka odradili. Čiže ten cieľ, to čo máme ponechať a zastabilizovať a nového nabaliť, tak sa domnievame, že je týmto formátom splniteľný," vysvetlil šéf programu STV.
Zdroj: RTVS
Konkrétne očakávania z hľadiska sledovanosti nechcel Miklánek konkretizovať. "Sme vo fáze, keď sa z pohľadu dát podarilo zastabilizovať prepad a za posledné týždne vykazujú aj jemnučký nárast tých formátov, ktoré považujeme za dôležité, ale aj priemerných čísel. A do tohto východiskového stavu vstupujeme s ťažiskovým jesenným formátom. Čiže to je presne tá situácia, ako sme ju chceli mať," povedal. "Pochopiteľne očakávame, že tá dynamika rastu bude výrazne vyššia, ako je teraz. Očakávame dôstojný nábeh a zvýšenie sledovanosti v čase, keď sa skončia šou na iných televíziách, pretože my to budeme vysielať podstatne dlhšie," uzavrel. Verejnoprávna televízia má od projektu vysoké očakávania aj čo sa týka predaja reklamy a product placementu.
Kampaň k projektu spustila RTVS koncom septembra. Na prvý teaser neskôr nadviazali spoty, v ktorých známe osobnosti popisujú, kto je pre nich legendou. STV formát podporuje aj injektážou pri logu Jednotky či printovou inzerciou.
Zmluva medzi RTVS a Mayou na výrobu Legiend popu bola podpísaná na sumu vo výške 558 684 eur aj s daňou. Pri prepočte na jedno vydanie budú Legendy popu túto jeseň zrejme najnákladnejším pôvodným formátom STV vedľa seriálu Zlomok sekundy, ktorého výroba stála dokopy približne tri milióny eur. Za jeden diel vysielaný v priamom prenose so stopážou najviac 90 minút má Maya dostať 51 730 eur bez DPH, spolu s daňou ide podľa starej meny o takmer dva milióny korún. Ďalšie náklady môžu pripadnúť aj na strane RTVS.
Prvé vydanie šou Legendy popu odvysiela Jednotka v piatok 21. októbra so začiatkom 20:05. Prvý priamy prenos bude venovaný skupine Tublatanka a jej siedmim najväčším hitom, ktoré budú interpretovať napríklad Miko Hladký zo skupiny Gladiator, Ivan Tásler z IMT Smile či víťaz druhej série šou Slovensko hľadá SuperStar Peter Cmorik.
Detaily šou Legendy popu
Vysielanie: naživo každý piatok o 20:05 na Jednotke
Vysielacie dni: 21. 10., 28. 10., 4. 11., 11. 11., 18. 11., 25. 11., 2. 12., 9. 12., 16. 12. 2011
Stopáž: 100 minút
Scenár – Broňa Balašková, Roman Bomboš
Dramaturgia – Ildikó Schreiberová, Lukáš Zednikovič
Réžia – Tomáš Eibner
Za slovenskú televíziu na projekte spolupracujú:
Riaditeľ Jednotky – Vladimír Burianek
Vedúce produkcie – Renata Koleková a Zuzana Joklová
Producentka – Jana Večerná
Za produkčnú spoločnosť Maya na projekte spolupracujú:
Vedúci produkcie – Alexandra Kutná
Výkonný producent – Peter Čermák
Producentka – Marcela Mojtová
Hudobný dramaturg – Juraj Čurný
Asistent réžie – Barbora Havranová
Hudobná spolupráca - Creative Music House
Hudobný producent – Tomáš Zubák