Slovenská televízia dnes naposledy v premiére odvysiela denný kvíz Duel. Ruší ho napriek tomu, že je stabilne sledovanejší, ako druhý denný Dr. Quiz. Mimo nižšej sledovanosti je rozdiel medzi zrušeným a zostávajúcim formátom aj v tom, že ten, ktorý zostáva, priniesla do štruktúry Jednotky v septembri aktuálna programová riaditeľka Mária Sedláková ako svoju novinku.
Keď padlo rozhodnutie o zrušení Duelu, televízia oficiálne ako dôvod udávala vyššiu sledovanosť titulu Dr. Quiz. Vtedy ju aj mal, získaval ju najmä dobrým nasadením. Vysielal sa hneď za Duelom a dedil jeho divákov. Pre reklamné brejky na komerčných televíziách počas vysielania Dr. Quiz diváci hľadali prepínaním alternatívu a zvyšovali jeho trhový podiel. Akonáhle sa však zmenilo konkurenčné nastavenie na televízii Joj a naproti Dr. Quiz sa vysiela namiesto seriálov kvíz Páli vám to, diváci po skončení Duelu nezostávajú pri Dr. Quiz a prepínajú na Joj.
Náskok Duelu, ktorého výrobu STV zrušila, sa aktuálne pohybuje od jedného do sedem percentných bodov. Včera získal podiel 22,7 %, Dr. Quiz prepadol s 15,7 %. Predvčerom bol náskok Duelu štvorbodový, v utorok trojbodový, v pondelok opäť štvorbodový.
Ďalšou výhodou, ktorá podľa STV rozhodla o zachovaní Dr. Quiz, má byť jeho interaktivita. Spočíva v tom, že Slovenská televízia zarába na zasielaní špeciálne spoplatnených súťažných SMS na položené otázky.
STV nechce prezradiť, ktorý kvíz je lacnejší, ani či sa rozhodla na základe ceny. Duel vyrába spoločnosť Leon vo vlastnom zázemí. Výrobu kvízu Dr. Quiz si objednáva jeho producent spoločnosť Smartin v kapacitách Slovenskej televízie, firma totiž existuje len od apríla tohto roka. Spoločné majú kvízy len to, že obom súťažiam vytvorila vizuál spoločnosť Oreo. Duel sa vysielal od januára sezóny 2005/2006 takmer dva roky.