STV chystá na marec veľký súťažný event Autoškola národa

Zdroj: RTVS

Nielen OTO 2011, na marec chystá Slovenská televízia aj ďalší veľký event. V piatok 2. marca 2012 odvysiela v prime-time približne dvojhodinový priamy prenos projektu Autoškola národa. Vyplýva to z oficiálneho cenníka reklamy, ktorého súčasťou je aj predbežná podoba marcovej programovej štruktúry.

STV chystá na marec veľký súťažný event Autoškola národa

Zábavno-súťažný formát Autoškola národa si kladie za cieľ zvyšovanie znalostí vodičov a znižovanie dopravnej nehodovosti. Koncept vznikol v Českej republike, kde ho už v troch pokračovaniach odvysielala verejnoprávna Česká televízia.

"Po úspešnom štarte projektu Autoškoly národa v Českej republike pokračujeme aj na Slovensku. Preto neváhajte a využite túto jedinečnú príležitosť a zapojte sa aj vy do celonárodného testu a odskúšajte samého seba v rôznych dopravných situáciách. Zistíte, či by ste dnes s odstupom času možno niekoľkých rokov po absolvovaní autoškoly neprišli o vodičský preukaz (samozrejme, že nie reálne, len na základe hry), ako ovládate riešenie dopravných situácií, koľko by ste pri svojom zaužívanom spôsobe jazdy zaplatili na pokutách a popri tom všetkom môžete vyhrať," píše sa na internetovej stránke súťaže.

Odborným garantom Autoškoly národa je prvé profesionálne Centrum bezpečnej jazdy Driving Academy. Na výrobe sa okrem Rozhlasu a televízie Slovenska podieľa česká agentúra Aimon, ktorá projekt zastrešuje aj v Česku. Z podstatnej časti ho financujú privátne firmy.

V Česku všetky posledné dve Autoškoly národa moderovali Lucie Výborná a Aleš Háma, ktorý po prvom vydaní nahradil športového komentátora Jaromíra Bosáka. STV zrejme podľa fotografií zverejnených na facebookovej stránke projektu siahla po tvárach svojich najúspešnejších pôvodných formátov Pošta pre teba a 5 proti 5 - Kataríne Brychtovej a Andrejovi Bičanovi.

STV chystá na marec veľký súťažný event Autoškola národa

Zdroj: ČT

V štúdiovej časti relácie účinkujú aj ďalšie celebrity, ktoré sú patrónmi jednotlivých tímov súťažiacich. V prvom českom vydaní to boli rôzne skupiny vodičov (taxikári, motorkári, kamionisti, mladí, seniori, skúsení) a napríklad v treťom proti sebe bojovali vodiči z Čiech a Moravy.

Hlavná súťaž sa týka len divákov pri televíznych obrazovkách, v Česku bol cenou pre víťaza vždy osobný automobil. Princíp diváckej súťaže je v rámci relácie úspešne prejsť súťažnými 3D animáciami a zaslať SMS so správnymi odpoveďami.

Tretiu českú Autoškolu národa sledovalo na ČT 1 v sobotu 15. októbra 2011 približne 820-tisíc divákov, v primárnej cieľovej skupine 15+ zaznamenala nadpriemerný a doposiaľ najvyšší trhový podiel 26,68 %. Predchádzali jej vydania vo februári 2011 (872-tisíc, 21,42 % v 15+) a auguste 2010 (654-tisíc, 21,11 % v 15+).