Slovenská televízia očakáva, že Trojka obsadí približne dva až tri percentné body z televízneho trhového koláča. "Vychádzame z peoplemetrových údajov zo športových programov na Dvojke a zohľadňujeme približne 60 percentnú penetráciu Trojky v čase začiatku vysielania," povedal pre Mediálne.sk projektový manažér stanice Andrej Miklánek.
V primárnych celodenných číslach v cieľovej skupine starších ako dvanásť rokov by sa tak Trojka zaradila tesne za Dvojku, a zároveň pred etablovanú spravodajskú televíziu Ta3. Tá má približne 1,5 percentný podiel, cez leto cez 2 %.
Predikcia STV pre Trojku vychádza z čísel za sedem hodín denného plánovaného vysielania tretieho kanála, nie za nonstop čísla. "STV taktiež predpokladá istú nábehovú krivku oboznamovania sa verejnosti s novým kanálom verejnoprávnej televízie," dodáva Miklánek.
Aj Ta3 si meria sledovanosť prerátanú cez veľkosť jej pokrytia a bez zarátania nočného času, v ktorom nevysiela. Tu jej podľa PR manažérky Zuzany Vachovej vychádza asi dvojnásobný podiel, ako v 12 +. V tom prípade by bola Ta3 približne na úrovni sledovanosti Trojky.
Pre porovnanie, v českej primárnej cieľovej skupine 15 + má podľa oficiálnych výstupov verejnoprávny športový kanál ČT 4 Sport sledovanosť pod jedným percentným bodom. Jeho pokrytie je však slabšie, ako bude mať Trojka.
STV hovorila aj o predikciách počas letnej olympiády v Pekingu. Podľa Miklánka možno pri stanovovaní týchto prediktov vychádzať len z porovnateľných peoplemetrových údajov z minulých období. Nevyhnutné je tiež podľa neho uvedomiť si ďalšie nové špecifiká;
keďže pre časový posun bude časť olympijského programu vysielaná v noci a predpoludním, Miklánek očakáva "nižší rating a snáď vyšší trhový podiel". Novinkou je tiež vzájomná konkurencia Dvojky a Trojky, ktoré budú v tomto období oslovovať v podstate identického diváka.
"Preto si chceme dať cieľ v podobe sumárnej sledovanosti a podielu Dvojky a Trojky, a to tak, že priemerný rating predikujeme na 2 až 3 % a priemerný podiel na trhu na 15 až 20 %, keďže v nočných a predpoludňajších hodinách predpokladáme vyššie trhové podiely," povedal pre Mediálne.sk Miklánek.
Priemerná sledovanosť olympijských hier na STV po zavedení peoplemetrov
• LOH Atény 2004 - priemerný počet divákov 121 tis. / priemerný rating 2,6 % / share 13,5 %
• ZOH Turín 2006 - priemerný počet divákov 181 tis. / priemerný rating 3,9 % / share 16,1 % (predovšetkým v dôsledku výborných výkonov hokejových prenosov)
• LOH Peking 2008 (predikcia STV) - priemerný rating 2 - 3 % / share 15 - 20 %