Sledovanosť športového kanálu STV3 zatiaľ nie je taká, ako si želáme. Na Rade STV to v stredu priznal jej intendant Gabriel Kollár. Slovenská televízia čelila kritike médií za nízku divácku odozvu Trojky už od skončenia olympiády. V odpovediach zatĺkala, pred Radou STV bola úprimnejšia.
Tretí kanál STV vstúpil do novej sezóny s prime-time podielom 0,3 %. Znamená to v priemere asi 5 tisíc divákov. Týždeň na to sa čísla "zlepšili" na 0,4 %. Ide o hodnoty hlboko pod úrovňou štatistickej odchýlky.
Manažment verejnoprávnej televízie to však nechce nechať tak. Liekom má byť jesenná štruktúra, ktorá prinesie napríklad hádzanú, volejbal, basketbal a ďalšie športy. Prvú októbrovú sobotu sa objaví aj prvý prenos NHL. “Venovať by sme sa chceli napríklad aj propagácii šachu,” uviedol. Podľa programových plánov začne STV pracovať aj s archívom, objavia sa staré dokumenty a magazíny o športe či dokumentárne akvizície. Podľa Kollára má byť štruktúra hotová do konca septembra a v programovom koncepte zapracovaná do 9. októbra.
Platí čím viac zahraničných akvizícií, tým lepšie čísla. Zlepšenie sa takto dalo pozorovať už uplynulý týždeň. Napríklad v stredu bol prime-time podiel 1,7 % vďaka Lige Majstrov, vo štvrtok 18. septembra ešte o bod viac - vďaka poháru UEFA.
Diváci napríklad pohár UEFA našli zrejme náhodne pri prepínaní. Pôvodne sa totiž mala vysielať dosiaľ nezaradená plánovaná relácia Kométy a legendy a skutočná ponuka z programu na webe úplne vypadla.
V stredu zasadala Rada Slovenskej televízie.
Už sme písali:
• Súboj tancov nateraz nebude. STV nemá peniaze
• Peňazí zo zásuvkového zákona je málo. STV pýta ďalšiu dotáciu
Tohtoročné náklady na Trojku sú 100,383 milióna korún (€ 3 332 105). Z toho reklama má pokryť 7,6 milióna Sk (€ 252 274), sponzoring dva milióny Sk (€ 66 388), z dotácie od štátu pôjde 90,783 milióna Sk (€ 3 013 444). Trojku si môže pozrieť približne 60 percent televíznych divákov na Slovensku.