Ani stiahnutie seriálu Klanu nepomohlo v uplynulých dvoch dňoch televízii Joj dostať sa v slote pred Veľkými novinami aspoň na priemerné čísla sledovanosti.

Vrátená court show Súdna sieň mala podľa informácií Mediálne.sk v stredu a vo štvrtok okolo 80-tisíc divákov v strategickej cieľovke 12-54, čo bolo takmer trikrát menej ako seriál Markízy.

Bolo to však viac ako pondelková a utorková epizóda Klanu. Ich trhový podiel bol u mladších divákov pod desiatimi percentami, prvé dve časti Súdnej siene po návrate mali na Joj podľa informácií Mediálne.sk share okolo 14 percent.

Premiéry Súdnej siene nasadila Joj pôvodne 19. augusta na svojom hlavnom kanáli, po dvoch týždňoch ich plánovane presunula na Wau, miesto uvoľňovali pre Klan. V čase, keď ešte Markíza nevysielala Chlapi neplačú – teda v týždni od 19. do 23. augusta. sa pritom podiely Súdnej siene držali nad 20 percentami. To približne zodpovedalo číslam z júna tohto roka, keď sa predtým naposledy vysielali nové časti programu z prostredia súdu.

Stúpajúci podiel Chlapi neplačú Súdna sieň nezrazila

Chlapi neplačú (Chlpík, Kavaschová) Zdroj: TV Markíza

Súdnu sieň oslabil až štart Chlapi neplačú, v deň začiatku seriálu na Markíze Joj namiesto Súdnej siene operatívne nasadila už o 17:15 titul Kuriér. Súdna sieň mala následne v ďalších dňoch posledného augustového týždňa kolísavý podiel, v priemere okolo 17 percent. Do slotu vzápätí na dva dni umiestnila Klan.

Chaos v access-prime Jojky uľahčil kontinuálny rast Markízy, ktorej nasadenie Chlapi neplačú vyšlo. Seriál vo štvrtok dosiahol doteraz najvyšší trhový podiel v komerčnej cieľovke od začiatku vysielania – 37,4 percenta. Bolo to o 7,2 percentuálneho bodu viac ako v predchádzajúcom týždni.

Doterajší priemerný rating seriálu je 6,3 percenta so zhodným maximom 6,9 percenta v pondelok 2. septembra a stredu 28. augusta.

Napriek vysoko nadpriemerným podielom však výsledky Chlapi neplačú ešte nedosahujú parametre Búrlivého vína – maximum vinárskej ságy počas podvečerného nasadenia od januára do marca tohto roka bolo 45,6 percenta v cieľovke 12-54.

Sledovanosť Chlapi neplačú (v 12 - 54)
Dátum Rating (%) Share (%)
26. 8. 2013 6.6 32.3
27. 8. 2013 6.2 33.2
28. 8. 2013 6.9 34.7
29. 8. 2013 5.6 30.2
30. 8. 2013 5.6 34.1
2. 9. 2013 6.9 32.7
3. 9. 2013 6.4 34.8
4. 9. 2013 6.2 35.8
5. 9. 2013 6.5 37.4
Priemer 6.3 33.8
Zdroj: TV Markíza

Markíza vo štvrtok potvrdila líderstvo podľa tlačovej správy v slote pred Televíznymi novinami, ako aj v hlavnom vysielacom čase, kde malo Búrlivé víno a Farma viac divákov ako Panelák a Vyvolení – Dom snov.

Joj v tlačovej správe zdôraznila dominanciu u konkrétnych cieľových skupín, podľa televízie mala štvrtková časť Paneláka podiel 25 percent a 65-tisíc nových divákov oproti minulému týždňu. Jednotkou bol Panelák v mestách nad 50-tisíc obyvateľov (32,7 percenta), ak aj medzi divákmi v Bratislavskom (27,8 %) a Košickom kraji (28,4 %).