Streamovacie služby, ktoré kedysi lákali zákazníkov na nízke ceny a výhodné balíky, v roku 2024 čelili novej realite. Masívne investície do exkluzívneho obsahu spolu s rastom nákladov na ich výrobu mali za následok výrazné zdražovanie predplatného.

Netflix, Disney+, Max či SkyShowtime nielen zdvihli ceny, ale postupne prinášajú aj nové typy predplatného s reklamou, ktoré môžu ovplyvniť rozhodovanie divákov. Nové možnosti prinášajú aj lokálne služby Voyo a JOJ Play.

SkyShowtime: Prémiový balík aj reklama

Služba SkyShowtime zdvihla pre svojich predplatiteľov ceny ešte v apríli tohto roka a zároveň zaviedla lacnejší balík s reklamou (4 minúty reklám za hodinu sledovania). Ten ponúka za 4,99 eura mesačne alebo 39,99, eura ročne (12 mesiacov za cenu 8). Obsah je však možné sledovať len na jednom zariadení v kvalite Full HD.

Štandardné predplatné bez reklamy sa zvýšilo z 5,99 na 7,99 eura mesačne alebo 62,99 eura ročne. Obsah sa dá sledovať na dvoch zariadeniach naraz a tituly sa dajú aj sťahovať a sledovať offline. Mnohí existujúci zákazníci môžu stále využívať doživotnú 50 % zľavu, ich predplatné sa však zvýšilo z 2,99 na 3,99 eura mesačne.

Na konci októbra SkyShowtime pridal do ponuky nové predplatné s názvom „Prémiový plán“, v ktorom ponúka obsah bez reklám, rozlíšenie 4K UHD, päť streamovaní naraz a až 100 stiahnutí na sledovanie offline. Uviedla ho v časovo obmedzenej akcii s 50 % zľavou zo štandardnej mesačnej ceny 9,99 eura.

Max: Masívne rozšírenie obsahu a vyššie ceny

Streamovacia služba Max vstúpila na slovenský trh 21. mája, keď nahradila dovtedajšiu službu HBO Max. Okrem masívneho rozšírenia obsahu čakali predplatiteľov aj vyššie ceny. Balík Standard stúpol zo 6,99 na 7,99 eura mesačne, resp. 79,90 eura ročne (12 mesiacov za cenu 10), a pribudol nový balík Premium za 9,99 eura mesačne alebo 99,90 eura ročne. Ponúka možnosť sledovania na štyroch obrazovkách súčasne, a tiež rozlíšenie 4K UHD a zvuk Dolby Atmos.

Netflix: Prvé zvýšenie cien na Slovensku

Netflix zdražil od októbra všetky typy predplatného, ktoré boli dostupné na našom trhu roky za nezmenené ceny. Najlacnejšie predplatné Basic sa zvýšilo zo 7,99 na 9,49 eura mesačne, Standard z 9,99 na 11,49 eura mesačne a najvyššie predplatné Premium z 11,99 na 13,99 eura mesačne.

Disney+: Druhé zdražovanie za posledný rok

Disney+, ktorý ceny zvýšil o 25 % už koncom minulého roka, po roku priniesol ďalšie zdraženie, z 9,99 na 11,99 eura mesačne, resp. z 99,99 na 119,90 eura ročne (12 mesiacov za 10). Zároveň do ponuky pridal nové predplatné Standard za 8,99 eura mesačne alebo 89,90 eura ročne. Tento nový balík však prináša určité obmedzenia – nemá UHD rozlíšenie s HDR a súbežne je možné sledovať obsah len na dvoch zariadeniach.

Ceny predplatného zdvihli aj ostatní svetoví hráči. Prime Video od Amazonu zdraželo z 5,99 na 6,99 eura mesačne. Canal+ stúpol zo 7,49 na 9,99 eura mesačne, do ponuky zároveň pribudol balík Canal+ Komplet za 11,99 mesačne, ktorý zahŕňa aj Apple TV+. Samostatná služba Apple TV+ zvýšila mesačný poplatok ešte minulý rok v októbri zo 6,99 na 9,99 eura mesačne.

Koniec čiernych pasažierov

Streamovacie služby nepoľavujú ani v snahe eliminovať množstvo „čiernych pasažierov", čo má zabezpečiť obmedzovanie zdieľania účtov mimo jednu domácnosť. Netflixu, priekopníkovi tohto kroku, prinieslo zavedenie reštrikcií vysoký nárast počtu predplatiteľov. Hoci streamovací gigant zaznamenal aj nárast zrušených účtov, celkovo prevládli nové registrácie.

K Netflixu sa tento rok pridali aj Disney+, ktorý svojim zákazníkom ponúka možnosť „dokúpenia“ prístupu. Ďalšieho používateľa mimo svojej domácnosti si predplatitelia môžu pridať za poplatok 4,99 eura mesačne. Jeden používateľ si môže pridať len jedného ďalšieho člena, ktorý bude môcť v jednom čase sledovať obsah len na jednom zariadení. Pravidlá na obmedzenie zdieľania účtu mimo jednej domácnosti plánuje zaviesť aj Max.

Rozšírenie Voyo o športový obsah

Lokálne streamovacie služby Voyo a JOJ Play lákajú predplatiteľov najmä na domácu tvorbu, ktorú môžu vidieť v predstihu a bez reklamy, a tiež na športový obsah. Svoje ceny v tomto roku nezvyšovali a zdražovanie v najbližších mesiacoch ani neavizujú. Ponuku však rozšírili o nové typy predplatného.

Streamovacia služba Voyo, ktorú prevádzkuje skupina Markíza, sa od 5. augusta rozšírila o nové predplatné Voyo maximum so športovým obsahom, v rámci ktorého sú dostupné najprestížnejšie športové súťaže a podujatia. Predplatitelia môžu sledovať zápasy futbalovej Ligy majstrov UEFA, šlágre Premier League, Bundesligy, LaLigy či všetky duely domácej Niké ligy, americký futbal NFL s finále Super Bowl, podujatia UFC, NHL a NBA či preteky Formula 1 a mnoho ďalších. Súčasťou balíka sú aj stanice Nova Sport, Canal+ Sport a Canal+ Action.

Voyo maximum stojí 11,99 eura mesačne, pričom v cene je aj Voyo štandard, ktorý stojí samostatne 5,99 eura mesačne. Podľa prieskumu agentúry Median SK sa Voyo stalo druhou najobľúbenejšou videoslužbou Slovákov po Netflixe. Predbehlo už také streamovacie giganty Max alebo Disney+. Jeho počet predplatiteľov výrazne rastie. Do novej sezóny vstupuje s 950-tisíc predplatiteľmi v Česku a na Slovensku, pričom len na jar tohto roka sa pochválilo s 800-tisíc predplatiteľmi.

Play Comedy – nová stanica bez reklamy

Slovenská streamovacia služba JOJ Play priniesla novinku koncom júna – novú živú stanicu Play Comedy, ktorá vysiela 24 hodín denne úplne bez reklamy. Program sa žánrovo zameriava na oblasť zábavy, v ponuke nechýbajú kultové komediálne klasiky Jojky ako Profesionáli, Mafstory, Kutyil s.r.o., Ministri, obľúbené denné relácie Inkognito, Heslo, Vtip za stovku, ale ani nové úspešné seriály Iveta, Hranica, Tomáš a Diana alebo filmové komédie.

Play Comedy je prístupná v streamovacej službe JOJ Play pre predplatiteľov balíka Premium, ktorý stojí 5,99 eura mesačne alebo 59,90 eura ročne (12 mesiacov za cenu 10). Prémiový balík okrem stanice Play Comedy obsahuje všetky ostatné živé vysielania staníc skupiny JOJ, filmy a seriály bez reklamy, najobľúbenejšie relácie skôr ako v TV, ale aj všetky zápasy Tipos Extraligy a zápasy Slovenskej hokejovej reprezentácie vrátane majstrovstiev sveta. V ponuke je aj balík Premium+ za 14,99 mesačne, ktorý ponúka navyše sledovanie podujatí Fight Night Challenge.

Streamovacie platformy sa v roku 2024 ocitli na križovatke – snaha o maximalizáciu ziskov zvyšovaním cien a obmedzovaním zdieľania účtov môže byť dvojsečnou zbraňou. Pre bežných Slovákov sa otázka výberu streamovacích služieb stáva nielen otázkou vkusu a diváckych preferencií, ale najmä možnosti domáceho rozpočtu.

markíza,
Neprehliadnite

Markíza v roku 2025: Slováci jej programy milujú, pokračujú hity. Poznáme novinky!

Televízia JOJ sa rozhodla experimentovať s Nákupnými maniačkami.
Neprehliadnite

Jojka v roku 2025: Prekope program, nebude veľká šou, pribudne bohatá seriálová ponuka

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

TOP prešľapy roka 2024: Útoky na novinárov, bizarné konšpirácie aj otvorené vulgarizmy

Na snímke premiér SR Robert Fico (Smer-SD) prichádza na mimoriadne zasadnutie Bezpečnostnej rady SR 28. novembra 2024 v Bratislave.
Neprehliadnite

Čo hýbalo Slovenskom v roku 2024? Google prezradil trendy, rebríčkom dominoval Fico

Televízia Joj prispôsobila hokejovému šampionátu aj staničnú grafiku.
Neprehliadnite

TOP projekt roka 2024: Hokejový jackpot Jojky. Najsledovanejší šport si poistila na desaťročie

Televízia Markíza sídli v Záhorskej Bystrici.
Neprehliadnite

TOP mediálna kauza roka 2024: Horúce chvíle pripravili Markíze jej najväčšie hviezdy

Budova Slovenskej televízie v Mlynskej doline v Bratislave.
Neprehliadnite

TOP mediálna udalosť 2024: Štrajky v STVR a otázniky okolo budúcnosti verejnoprávneho média