Po Štedrom dni bude mať TV Joj bez reklamy aj Nový rok

Televízia Joj si po týždni zopakuje "deň bez reklamy". Okrem Štedrého dňa sa rozhodla túto marketingovú aktivitu prvýkrát uplatniť aj na Nový rok - 1. januára 2011. Exkluzívnym sponzorom vysielania je opäť potravinový reťazec Lidl, ktorého sponzorský odkaz bude jedinou komerčnou informáciou. Televízia na "Nový rok bez reklamy" upozorňuje upútavkou v self-promo blokoch.

"Pozitívne reakcie divákov na Vianoce bez reklamy si veľmi ceníme a preto aj do nového roka vykročíme podobne - bez reklamy. Predsa len si jej diváci užijú po celý rok dosť,"
povedal pre Mediálne.sk vedúci PR TV Joj Jozef Gogola.

Nemecká sieť diskontných supermarketov patrí v tejto sezóne a obzvlásť ku koncu roka k najaktívnejším zadávateľom reklamy. Okrem klasických reklamných spotov a sponzoringu intenzívne využíva aj možnosti product placementu - jej logo sa objavovalo na pohároch v Talentmanii a Adela show,  v Ordinácii v ružovej záhrade si postavy listovali v akciovom letáku, v Paneláku sa zas objavila nákupná taška. Viac informácií.

Štedrý deň bez reklamy opakuje trhová dvojka od Vianoc v roku 2007. Vzdať sa na jeden celý deň vysielania reklamných spotov vtedy stanici umožnilo sponzorské partnerstvo s lyžiarskymi strediskami Jasná - Nízke Tatry a Vysoké Tatry - Tatranská Lomnica, ktoré patria k aktivitám okolo skupiny J&T. Sponzorské odkazy na ne televízia zaraďovala pred a po skončení každého programu.

V roku 2008 bola partnerom marketingovej aktivity Jojky automobilka Škoda, ostatné dva roky spomínaný Lidl. Viac informácií.

Joj častým vysielaním odkazov sponzora svoj sľub o vysielaní bez reklamy zrejme neporušuje - sponzorské odkazy nie sú podľa zákonnej definície reklama, platia pre ne iné pravidlá.

Licenčná rada tento mesiac otvorila viaceré správne konania voči trom celoplošným televíziám, v ktorých zisťuje, či odkazy sponzora napĺňali zákonné predpisy, alebo išlo predsa len o bežné spoty, zaradené mimo brejkov. Viac informácií.