Televízia Joj si po týždni zopakuje "deň bez reklamy". Okrem Štedrého dňa sa rozhodla túto marketingovú aktivitu prvýkrát uplatniť aj na Nový rok - 1. januára 2011. Exkluzívnym sponzorom vysielania je opäť potravinový reťazec Lidl, ktorého sponzorský odkaz bude jedinou komerčnou informáciou. Televízia na "Nový rok bez reklamy" upozorňuje upútavkou v self-promo blokoch.
"Pozitívne reakcie divákov na Vianoce bez reklamy si veľmi ceníme a preto aj do nového roka vykročíme podobne - bez reklamy. Predsa len si jej diváci užijú po celý rok dosť," povedal pre Mediálne.sk vedúci PR TV Joj Jozef Gogola.
Nemecká sieť diskontných supermarketov patrí v tejto sezóne a obzvlásť ku koncu roka k najaktívnejším zadávateľom reklamy. Okrem klasických reklamných spotov a sponzoringu intenzívne využíva aj možnosti product placementu - jej logo sa objavovalo na pohároch v Talentmanii a Adela show, v Ordinácii v ružovej záhrade si postavy listovali v akciovom letáku, v Paneláku sa zas objavila nákupná taška. Viac informácií.
Štedrý deň bez reklamy opakuje trhová dvojka od Vianoc v roku 2007. Vzdať sa na jeden celý deň vysielania reklamných spotov vtedy stanici umožnilo sponzorské partnerstvo s lyžiarskymi strediskami Jasná - Nízke Tatry a Vysoké Tatry - Tatranská Lomnica, ktoré patria k aktivitám okolo skupiny J&T. Sponzorské odkazy na ne televízia zaraďovala pred a po skončení každého programu.
V roku 2008 bola partnerom marketingovej aktivity Jojky automobilka Škoda, ostatné dva roky spomínaný Lidl. Viac informácií.
Joj častým vysielaním odkazov sponzora svoj sľub o vysielaní bez reklamy zrejme neporušuje - sponzorské odkazy nie sú podľa zákonnej definície reklama, platia pre ne iné pravidlá.
Licenčná rada tento mesiac otvorila viaceré správne konania voči trom celoplošným televíziám, v ktorých zisťuje, či odkazy sponzora napĺňali zákonné predpisy, alebo išlo predsa len o bežné spoty, zaradené mimo brejkov. Viac informácií.