Konkurenčné spravodajstvá televízie Markíza výraznejšie rástli. Správy STV (priemerný počet divákov 436 tis., 9,5 % / 23,8 %) po januárových zmenách v spravodajstve Markízy prvýkrát vystúpili v pracovný deň nad 23-percentný trhový podiel, dokonca sa priblížili k 24 %. Podobne sa Novinám (588 tis., 12,9 % / 32,2 %) Joj prvýkrát podarilo vystúpiť v pracovný deň nad 32 %. Menším televíziám sa to podarilo až teraz, po druhej vlne zmien v spravodajskej hodine Markízy, ktorými chcel líder kontroverzné zmeny opraviť.


Utorkový prime-time:

Poisťovňa šťastia

Drišľakoviny

C.S.I.: Miami


C.S.I.: New York

De Facto

Odložený prípad

Reportéri

Radosť zo života

Sedem s r. o.

 

Zúfalé manželky


Denné relácie:

Ľudia na jednotku

5 proti 5

Hopla!


Panelák (repríza)

C.S.I.: Las Vegas (deň)

Televízne noviny (17:00)

Reflex

Televízne noviny

Televízne noviny Dnes

Krimi Noviny

Noviny

Správy STV

Noviny Plus

 

Výsledky spravodajskej hodiny Markízy sú druhý deň po návrate ku klasickým Televíznym novinám (968 tis., 21,2 % / 56,8 %) stále slabé. Oproti pondelku stratili vyše 30 tisíc divákov, posilnilo sa konkurenčné 5 proti 5 (407 tis., 8,9 % / 26,2 %) Jednotky STV. Televízne noviny Dnes (811 tis., 17,7 % / 45,2 %) si mierne polepšili v priemernom počte divákov. Obe relácie sa len stabilizujú, bez zmeny v konkurenčnom nastavení to však nebude na výrazne odlišných hodnotách.

Celovečerný Špeciál Návrat do ružovej záhrady (554 tis., 12,1 % / 31,8 %) mal uviesť tretiu sériu Ordinácie v ružovej záhrade, neurobil to však dôstojne. Zostal pod priemerom Markízy i seriálu. Markíza sa nepoučila, podobný špeciál prepadol aj pri štarte druhej série.

Diváci, ktorí nenašli na Markíze svoj seriál, sa rozdelili medzi ostatné televízie podľa veku. Starší odišli k Jednotke pozerať Drišľakoviny (481 tis., 10,5 % / 25,7 %). Zadaril sa im najlepší podiel za tento rok napriek tomu, že ide o reprízu. Mladšieho diváka prichýlila Joj, utorkové C.S.I. Miami (373 tis., 8,2 % / 19,7 %) si polepšilo o necelé dva percentné body v porovnaní so svojím priemerom.

Panelák (406 tis., 8,9 % / 25,8 %) sa po včerajšom prepade pod 400 tisíc divákov vrátil na svoju pomaly stabilizovanú hodnotu. Jednotka si včera v bežnom slote vystrieľala takmer 90 minútový silvestrovský špeciál Drišľakovín a musela tak posunúť Reportérov (256 tis., 5,6 % / 17,2 %), etablovaných v slote o 21:00, o pol hodinu neskôr. Programový manažment tak investigatívnej relácii uštedril kopanec, ktorý priniesol najnižší výsledok Reportérov v rámci bežnej štruktúry od októbra 2007.

Prepadla aj Radosť zo života (136 tis., 3,0 % / 13,2 %), ktorá sa dostala posunmi na Jednotke až za desiatu. V tom istom čase vysielala Markíza Sedem s r. o. (290 tis., 6,3 % / 34,2 %) Aj vďaka zmene konkurenčného nastavenia na Jednotke na Markíze po čase excelovalo Sedem s r. o., vyšvihlo sa na najlepší podiel za posledné tri mesiace. Napriek tomu ide stále o podpriemer Markízy. V slote po desiatej má Joj De Facto (220 tis., 4,8 % / 22,5 %), hosťom bol aj Ján Slota. Výsledok je tak tradične nadpriemerný a patrí medzi najlepšie výkony talkshow tento rok.

Prime-time skončil Markíze veľmi zle, podiel 33,8 v pracovný deň dlho nepamätá. Dvojkou bola vďaka Drišľakovinám Jednotka (22,6 %), silnou trojkou Joj (20,1 %).

Viac údajov o sledovanosti, prehľady najsledovanejších relácií a vývoje sledovanosti nájdete na Mediálne.sk v zóne Televízia > Grafy a tabuľky.


Zdroje údajov:

  • ■ PR oddelenie TV Markíza a Komunikačné centrum STV zasielajú redakcii Mediálne.sk denne výstupy v rozsahu denný a prime-time share, podiely prime-time vlastných relácií
  • ■ výsledky TV JOJ získava redakcia Mediálne.sk z web stránky TV JOJ, pričom ide najmä o TOP 5 najsledovanejších relácií JOJ
  • ■ zdrojom sú aj tlačové správy vysielateľov a v menšej miere oficiálne výstupy zasielané spoločnosťou PMT

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 12+. Vzhľadom na skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť TNS, financujú ho televízie združené v spoločnosti PMT.