Verejnoprávny telerozhlas v pondelok 17. decembra bez väčších fanfár predstavil nové štúdio pre hlavnú spravodajskú reláciu Správy STV.
Zmien je hneď niekoľko. RTVS v novom vizuáli použil odlišnú farebnú schému – odtiene sivej a oranžovej na pozadí a belasej na moderátorskom stole nahradila sivo-bielo-červená kombinácia. RTVS v správach prízvukovalo, že prešlo do národných farieb, hoci modrú používa iba minimálne.
Úvodnej znelke stále dominuje zemeguľa, ale už bez použitia názvov miest uprostred s Bratislavou. Správy naďalej čítajú dvaja moderátori za pultom pred animovaným kľúčovaným pozadím.
Ďalšou vizuálnou zmenou bol prechod na formát obrazu 16:9. Správy STV boli posledné z veľkých spravodajstiev, ktoré používali tento pomer strán.
Poslednou výraznou úpravou bolo premenovanie hlavnej spravodajskej relácie, ktorá sa ešte do nedele volala Správy STV. Po novom už ide od Správy RTVS, pričom v novej grafike sa nevychádza z oficiálneho loga inštitúcie – purpurového RTV:, ale RTVS v trikolóre. Inštitúcia toto logo inde nepoužíva. Na mikrofónoch reportérov je napríklad stále korporátne logo RTVS.
Nový názov spravodajskej relácie je viditeľný počas celého ich trvania v dolnom pravom rohu. Telerozhlas zrejme ešte nestihol rebranding hlavného spravodajstva odkomunikovať smerom dovnútra – TV program na tento týždeň aj na webe televízie stále uvádza Správy STV.
RTVS v príspevku k novému štúdiu uviedol, že základ zvukového obalu vychádza z rozhlasového spravodajstva. Nové štúdio sa vyrábalo dva mesiace, podľa šéfa RTVS Václava Miku najmä vo vlastných kapacitách. Bývalé štúdio používala STV od roku 2007.
RTVS v lete zverejnil prvý koncept nového spravodajského štúdia, ktorý však napokon nevyužili. Vizualizácie vtedy používali modré pozadie a drevené materiály, v štúdiu mala byť aj veľká obrazovka, na ktorej moderátori mohli prezentovať napríklad grafy. Tá je v novom štúdiu už iba v menšom formáte a vo virtuálnej podobe.
Zdroj: RTVS
Sledovanosť Správ STV je stále na veľmi nízkej úrovni. Napríklad v nedeľu 16. decembra dosiahla na Jednotke podľa informácií Mediálne.sk v cieľovke 12+ sledovanosť okolo 170-tisíc ľudí, čo zodpovedalo 7,8-percentnému podielu na trhu. Na Dvojke sa pridalo ešte necelých 20-tisíc divákov. Na prvom okruhu sledovalo Správy STV spomedzi ľudí vo veku 12 až 54 rokov iba okolo 50-tisíc ľudí.
Televízne noviny Markízy tiež so štartom o 19. hodine v nedeľu pozeralo takmer 900-tisíc ľudí v 12+, Krimi na TV Joj, trvajúce do pol ôsmej, 650-tisíc divákov.
Pôvodné štúdio Správ STV